En moviment

«Què fem per un habitatge digne», segon pòdcast del cicle «Horitzontals» de l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central

La Biblioteca de Solsona acollirà divendres 15 de maig l’acte, que comptarà amb Laura Grau de moderadora

Hi participaran Enric Aragonès, del Sindicat de Llogateres; Rakel Fernández, de la cooperativa d’habitatge La Raval, i Pilar Viladrich, regidora d’habitatge de l’Ajuntament solsoní

​De criar entre amigues a envellir conjuntament

| 08/05/2026 a les 06:00h
Arxivat a: En moviment, habitatge, habitatge cooperatiu, Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, món cooperatiu, Horitzontals, pòdcasts
Visita de l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central a l'habitatge cooperatiu de Cal Blanxart, a Berga
Visita de l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central a l'habitatge cooperatiu de Cal Blanxart, a Berga | Josep Comajoan Colomé
L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central celebra el seu desè aniversari amb el cicle de pòdcasts «Horitzontals», itinerant en cinc comarques de la Catalunya Central. La segona parada serà a Solsona, on divendres 15 de maig a les 6 de la tarda es portarà a terme el capítol «Què fem per un habitatge digne».

La comunicadora Laura Grau serà la moderadora d’aquest capítol. Guardonada amb els Premis Sonor 2025 com a podcaster, va ser finalista dels premis CRIT, de creació de contingut digital en llengua catalana, en la categoria de compromís social. El convidat expert serà Enric Aragonès, portaveu del Sindicat de Llogateres, que defensa els drets de les persones llogateres. Pel que fa a les entitats invitades, en aquest cas, són la cooperativa d’habitatge manresana La Raval, amb Rakel Fernández, i la regidoria d’habitatge de Solsona, amb Pilar Viladrich.

Què ens ha portat a la crisi d'habitatge que vivim actualment, com s’articula el moviment pel dret a l’habitatge i com conflueix amb el moviment del cooperativisme d’habitatge, a més de repassar les situacions actuals concretes a Manresa i Solsona a través de les entitats convidades, seran algunes de les temàtiques tractades.

«Horitzontals: diàlegs cooperatius» és un cicle de pòdcasts que vol posar en conversa experiències consolidades i persones expertes de l’economia transformadora. Els següents capítols del cicle seran «Com posem la vida al centre», l’11 de juny a les 6 de la tarda a La Rosada de Prats de Lluçanès, amb Elena Crespi moderant; «D’on ve el cooperativisme que vindrà», el 9 de juliol a les 6 de la tarda al Celler Cooperatiu d’Artés, amb Anna Gabriel de moderadora, i «Quins escenaris culturals volem», el 24 de setembre a les 6 de la tarda al Casal Popular Boira Baixa de Manlleu amb Rosa Cerarols moderant.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada | Ferran Domènech
Ferran Domènech
La iniciativa ha sorgit de l'entorn escolar del menor afectat. Un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament | Txevi Rovira, alcalde de Santa Eulàlia: «S'ampliarà la denúncia, perquè estem clarament davant d'un delicte d'odi»
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika | Sara Blázquez Castells
Josep Comajoan Colomé
El projecte, impulsat per la cooperativa La Fera Ferotge, combina venda de bicicletes recondicionades, taller de reparació, autoreparació i lloguer | També inclou el projecte «La bici creix amb tu», una iniciativa de bescanvi de bicis infantils que n’afavoreix la reutilització i els allarga la vida útil
Representants de l'Ajuntament, de la Comunalitat i d'algunes de les entitats impulsores, dimecres a la Guingueta
Representants de l'Ajuntament, de la Comunalitat i d'algunes de les entitats impulsores, dimecres a la Guingueta | Sara Blázquez Castells
Sara Blázquez Castells
El projecte, impulsat per una assemblea d'entitats amb el suport de l'Ajuntament de Vic i la Comunalitat de Vic, oferirà activitats culturals, socials i comunitàries fins a mitjans d'octubre | L'espai només obrirà quan hi hagi activitats programades, reforçant així la voluntat que sigui molt més que un servei de bar i esdevingui un espai vinculat a la vida comunitària