En moviment

Cinc cooperatives han constituït l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central

Neix com un espai de trobada i coordinació del sector cooperatiu per impulsar i fer aflorar les potencialitats de l’economia social i cooperativa i crear ocupació estable i de qualitat

Les cinc cooperatives que s’han agrupat en l’Ateneu de la Catalunya Central són Gedi, Frescoop, L’Arada, Sambucus i Dies d’agost

| 09/01/2017 a les 09:45h
Arxivat a: En moviment, cooperativisme, economia social i solidària, Dies d'agost, Sambucus, Gedi, Frescoop, Mengem Bages, L'Arada, Ateneus cooperatius, Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/01/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Cinc cooperatives s’han agrupat en l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, un nou espai de trobada i coordinació que neix amb l’aposta clara d’impulsar l’economia social i cooperativa en aquest territori. Aquest és un dels 15 ateneus cooperatius que s’han creat aquest final de desembre a Catalunya en el marc del programa Aracoop a partir d’una iniciativa del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat. Les cinc cooperatives que formen part de l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central són Gedi i Frescoop, del Bages; Sambucus i Dies d’agost, d’Osona, i L’Arada, del Solsonès. També hi figuren com a entitats col·laboradores Coop 57 i Set-C, a més de diferents administracions locals.

Els Ateneus Cooperatius neixen com un espai de trobada, coordinació, aprenentatge, cooperació i transformació social, i com a projectes estratègics per impulsar l’economia social i cooperativa a cada territori. La implicació i col·laboració de les administracions i el sector cooperatiu del territori serà clau en el funcionament dels ateneus per oferir els recursos i serveis necessaris per fer aflorar les potencialitats de l’economia social i cooperativa i crear ocupació estable i de qualitat.

La Generalitat defineix com a ateneu cooperatiu un centre cooperatiu de proximitat que desenvolupa projectes i activitats de foment i promoció de l’economia social. Tot plegat amb la voluntat d’esdevenir un espai referent al territori per a la creació de cooperatives i altres iniciatives d’economia social. Així, els objectius passen per crear espais per a l’enfortiment de l’economia social i cooperativa, afavorir la creació d’empreses de l’economia social i cooperativa, i generar llocs de treball en el marc d’aquestes empreses.

L’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central neix amb un pressupost de 191.094 euros. La gestió de l’ateneu anirà a càrrec de l’agrupació de les cinc cooperatives esmentades, que va resultar elegida en el concurs convocat per la Generalitat a finals de novembre.

Els ateneus cooperatius funcionaran a partir de sis grans eixos de treball:

a) Diagnosi i visibilització de l’economia social i cooperativa al territori.

b) Accions de suport i acompanyament a la creació i desenvolupament de cooperatives i societats laborals i inserció laboral en empreses de l’economia social i cooperativa.

c) Promoció de la fórmula cooperativa i les societats laborals dirigida a les associacions i SCP.

d) Promoció de la fórmula cooperativa i les societats laborals per a la continuïtat d’empreses o entitats properes al tancament d’activitat.

e) Actuacions per conèixer i aprendre els models d’empresa cooperativa destinada a joves estudiants i professorat de cicles formatius de formació professional de grau superior o universitaris.

f) Facilitar eines, recursos i suport necessari per a la creació i transformació en cooperatives i societats laborals destinat a prescriptors i professionals de l’àmbit de les assessories i gestories.
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
L'estudi ha analitzat, entre altres, algunes experiències d'iniciatives agroecològiques
L'estudi ha analitzat, entre altres, algunes experiències d'iniciatives agroecològiques | Anna Jordana
Josep Comajoan Colomé
L'estudi analitza cooperatives d'habitatge i cohabitatge sènior, iniciatives agroecològiques i neorurals i comunitats espirituals i monàstiques de Catalunya | Tres de les investigadores presentaran dijous a Manlleu els primers plantejaments del projecte en l'acte inaugural del Mes de l'Economia Social i Solidària de l'alTERna't
El nou consell rector de la Federació de Cooperatives de Treball
El nou consell rector de la Federació de Cooperatives de Treball
Josep Comajoan Colomé
Laia Bonastra continua al capdavant d'un Consell Permanent majoritàriament format per dones, que incorpora la diversitat i la interseccionalitat entre les mirades transversals del nou mandat | La Federació es proposa reforçar la representativitat del cooperativisme de treball, la seva implantació territorial i sectorial i la capacitat d'incidència política i social
Oriol Gès, secretari d'Organització d'AC, entrant de forma provocativa a l'acte que van fer a la biblioteca de Vic, fortament custodiada pels Mossos
Oriol Gès, secretari d'Organització d'AC, entrant de forma provocativa a l'acte que van fer a la biblioteca de Vic, fortament custodiada pels Mossos | Josep Comajoan Colomé
Jordi Martí Font
«Votar AC a qualsevol comtessa electoral és votar feixisme. Ells mateixos ens ho han explicat, tot i que ja sabeu que si els ho dius, com que la paraula encara no l’han feta seva positivitzant-la , no s’atreveixen a usar-la però cada cop que el feixisme treu la poteta ells s’hi agafen com un nàufrag s’agafaria a un tros de fusta enmig de l’oceà»