En moviment | Genocidi de Gaza

Acte de denúncia a Vic del genocidi a Palestina i les complicitats catalanes amb l'exèrcit israelià

Hi participarà el sociòleg palestí Baha Hilo, vingut des de Cisjordània, i es farà aquest dimecres 18 a Can Pau Raba, a Vic

S'hi denunciarà, entre altres, les complicitats de la UVic amb la multinacional israeliana ICL, que explota mines al Bages

​Dotze claus de les mines de sal de Sallent i Súria

| 16/12/2024 a les 17:32h
Arxivat a: En moviment, Palestina, Gaza, ICL, Complicitats que maten, UVic, Universitat de Vic
El sociòleg palestí Baha Hilo, que participarà aquest dimecres en l'acte de Vic
El sociòleg palestí Baha Hilo, que participarà aquest dimecres en l'acte de Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 16/12/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El sociòleg i educador palestí Baha Hilo, vingut des de Beit Sahour, a Cisjordània, participarà aquest dimecres a Vic en un acte de denúncia del genocidi que està perpetrant l'Estat d'Israel a Palestina, però també de les complicitats que troben a Catalunya. Per exemple, a la Universitat de Vic, que té convenis de col·laboració firmats amb la multinacional israeliana ICL, que explota mines al Bages i té vinculacions amb l'exèrcit israelià. L'acte es farà a les 7 del vespre al centre cívic Can Pau Raba.

Segons Complicitats que Maten, entitat organitzadora de l'acte, la col·laboració de la UVic amb ICL «posa en qüestió els valors ètics i la responsabilitat social que haurien de guiar les institucions acadèmiques». Recentment, la UVic va renovar el conveni amb ICL, consistent en una aportació econòmica que no s'ha fet pública promoure les vocacions científiques a les primeres edats. Això es fa a través del Lab 0-6 de la UVic, i de fet, l'aportació dona dret a ICL a formar part del comitè assessor d'aquest espai acadèmic.
 

Firma del conveni entre la UVic i la multinacional israeliana ICL, aquest mes de novembre Foto: UVic-UCC


En l'acte d'aquest dimecres també s'explicarà la situació a la franja de Gaza, on des de l'octubre de 2023 l'exèrcit israelià ha assassinat a més de 45.000 persones (a les quals se n'hi han d'afegir més de 760 a Cisjordània), segons dades aportades per l'organització de l'acte, que afegeixen que més de 10.000 persones palestines es troben en presons israelianes.

En l'acte d'aquest dimecres, emmarcat en la campanya «Boicot ICL», s'esposarà la vinculació d'aquesta multinacional amb el finançament de l'Estat d'Israel i, també, les conseqüències ambientals de les seves activitats mineres a la comarca del Bages. «La seva presència al territori no pot ser ignorada, i cal posar fi a la seva impunitat, per això la campanya Boicot ICL posa llum sobre aquestes complicitats i com podem trencar amb elles», diuen en la convocatòria de l'acte.

Sota el títol «Sobrevivint a l'opressió israeliana», en l'acte d'aquest dimecres a Vic, Baha Hilo explicarà com al societat palestina s'organitza per sobreviure a l'opressió israeliana.
 

Imatges de complicitat entre ICL i l'exèrcit israelià
 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Setembre, de Dies d'agost, és un dels mitjans que han impulsat la xarxa.
Setembre, de Dies d'agost, és un dels mitjans que han impulsat la xarxa. | Jordi Casas per Dies d'agost.
Anna Pujol Navarro
La iniciativa, que es presenta el 19 de març al Col·legi de Periodistes, vol enfortir el periodisme independent, crític i arrelat al territori | La xarxa agrupa els mitjans Alternativas Económicas, Catarsi Magazin, Climática, Cooperació Catalana, Crític, Directa, Fet a Sant Feliu, Fosbury, Jornal.cat, La Fura, La Marea, Opcions, Setembre i Surtdecasa
El Consell de Govern del Consorci Hospitalari de Vic, amb els nous membres i els membres sortints
El Consell de Govern del Consorci Hospitalari de Vic, amb els nous membres i els membres sortints
Josep Comajoan Colomé
Antoni Castells i Maria Emilia Gil entren al màxim òrgan de govern de l'hospital de Vic coincidint amb la del nou president, Joan Turró | La primera decisió de Turró al capdavant del Consell de Govern del Consorci ha estat ratificar la gerent, Sara Manjón, per cinc anys més
Feliu Ventura
Feliu Ventura | Jordi Borràs
El cantant de Xàtiva integra una base electrònica en el seu conegut pop-folk acústic i presenta un nou treball on defensa amb fermesa que tot allò personal és polític