En Moviment | Migracions

Presenten a Solsona el llibre 'Tan sols viure', que reivindica el dret a migrar de joves i adolescents

La presentació es farà amb Sara Montesinos, coautora del llibre, en conversa amb el jove Mustapha Nouary i la periodista Noemí Vilaseca

L'acte és el primer de l'edició d'estiu del cicle «Lectures i cultura crítica» que organitza la cooperativa L'Arada

Luz Helena Ramírez Hache: «L’alternativa al capitalisme ha de ser antiracista»

| 25/06/2024 a les 20:14h
Arxivat a: En moviment, llibres, migracions, dret a migrar, immigració, Sara Montesinos, Tan sols viure, L'Arada
'Tan sols viure', de Sara Montesinos i Martí Albesa, és una reivindicació del dret de migrar
'Tan sols viure', de Sara Montesinos i Martí Albesa, és una reivindicació del dret de migrar | Agència Talaia
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/06/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dijous 27 de juny es presenta a Solsona el llibre Tan sols viure, de Sara Montesinos i Martí Albesa. La presentació es fa en el marc del cicle de lectures i cultura crítica que organitza la cooperativa L'Arada. En aquest cas s'aborda el dret a migrar, com es vulnera i com es defensa, i el racisme institucional i com combatre'l. La presentació es farà a través d'una conversa entre l'autora, Sara Montesinos, amb Mustapha Nouary, persona migrada, amazic marroquí i membre de la cooperativa L'Arada. L'acte serà conduït per la també periodista Noemí Vilaseca. Serà a partir de 2/4 de 8 del vespre a la Biblioteca de Solsona.

Editat per Pagès Editors el març de 2020, Tan sols viure es defineix com a «un crit pel dret a migrar», fruit del fet que milers de joves han arribat a pobles i ciutats d'arreu després d'un llarg viatge durant la infància i l'adolescència. Sense referents familiars i perseguint un somni que no ha acabat sent el que s'imaginaven. Es presenta com a una eina pedagògica per treballar a les escoles i instituts el fenomen dels joves que migren sols durant la infància, per acostar a l'alumnat una realitat tan propera com invisible.

«Lectures i cultura crítica» vol ser un espai de trobada, lectura i pensament per combatre els monstres d'aquest temps. Un punt de trobada per pensar i debatre de manera crítica els diferents fronts oberts en l'actualitat, tant des d'una òptica global com local. L'edició estiu 2024 proposa pensar en com resistir i construir alternatives. Fent-ho des de la bellesa del combat i des de la bellesa de l'acció i la cultura popular.

Amb la presentació de Tan sols viure s'enceta el cicle d'estiu, que culminarà a Prades de la Molsosa amb una doble presentació: Lo mig del món, de Roser Vernet, i La cultura del blat, de Pep Divins i Marta Ricart. En aquesta ocasió amb una conversa a quatre bandes conduïda per Clara Fons, veïna de Castelltallat, sociòloga i impulsora de l'editorial Lalè i directora de Dialogal. L'acte serà el 20 de juliol a 2/4 de 6 de la tarda a la plaça de Prades de la Molsosa.

Actua - Fem Coses al Solsonès, el programa en el qual s'emmarca el cicle, és un pla de desenvolupament comunitari promogut per la cooperativa L'Arada. Des de 2009 acompanya i dona suport a projectes locals de base col·lectiva del sud del Solsonès i pobles veïns.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]

Contingut relacionat

Imatge il·lustrativa
Abelkarim Bouloum | Ferran Chueca Ferré
29/07/2023
Imatge il·lustrativa
Carme Brugarola
28/06/2023
Imatge il·lustrativa
Roser Iborra
14/02/2023
Imatge il·lustrativa
Roser Iborra
04/07/2022
El Consell Rector de CoopCat. Laia Bonastra és la quarta per l'esquerra
El Consell Rector de CoopCat. Laia Bonastra és la quarta per l'esquerra
Laia Bonastra, presidenta de Suara Cooperativa i copresidenta de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya, assumeix la presidència de la Coopcat
Representants de les cooperatives i entitats fundadores de Micelis
Representants de les cooperatives i entitats fundadores de Micelis
Inicialment en formen part les cooperatives i entitats Cúrcuma SCCL, La Llamborda, La Fera ferotge, Aritja Cooperativa, Dones amb Empenta, Doble Via i GR-Feminista | Aporten una visió crítica davant els serveis que entenen els punts lila com un producte, sense arrelament comunitari ni compromís transformador
Recreació simbòlica del conflicte entre Israel i l'Iran
Recreació simbòlica del conflicte entre Israel i l'Iran | Sameer
Núria Roma
Anàlisi de Núria Roma, des de l'Orient Mitjà, sobre la legalitat dels atacs d'Israel a l'Iran i tots els components que l'envolten, en un tauler d'escacs cada vegada més complex | «Aquest silenci, combinat amb la cobertura diplomàtica, afebleix el sistema jurídic internacional i consolida una tendència perillosa: la banalització del dret a l’autodefensa. El que hauria de ser una excepció estricta pot acabar convertint-se en una eina per justificar qualsevol agressió anticipada»