En moviment

Taller d'utopies alimentàries a Can Grau

El taller, que buscarà respostes a la pregunta de si és possible una altra indústria càrnia, es fa aquest dijous en el marc del projecte «El porc del demà»

La dinamització anirà a càrrec de Rubèn Suriñach, escriptor i expert en economia social i solidària

​Nova edició del concurs de relats d’«El porc del demà»

| 04/06/2024 a les 19:40h
Arxivat a: En moviment, El porc del demà, distopies, indústria càrnia, indústria agroalimentària, món cooperatiu, Can Grau, Cardant Cultura
Aquesta notícia es va publicar originalment el 04/06/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Aquest dijous es fa a Can Grau, a les Masies de Roda, un Taller d'utopies alimentàries. L'acte s'emmarca dins el concurs de relats «El porc del demà» per fer bullir l'olla entorn a si una altra indústria càrnia és possible, però també per inspirar les persones que tinguin pensat presentar-se al concurs. L'acte, obert a tothom, és organitzat per les entitats convocants del concurs, que també participaran en l'acte dinamitzat per l'escriptor i expert en economia social i solidària Rubèn Suriñach. 

El taller es farà de 2/4 de 6 a 2/4 de 8 a Can Grau, seu de la cooperativa Cardant Cultura, de la qual forma part Pol·len Edicions, organitzadora d'«El porc del demà» junt amb l'Escola d'Art de Torelló, el Grup de Defensa del Ter, Justícia Alimentària, Càrnies en Lluita i Setembre. Rubèn Suriñach, per la seva part, és autor de la novel·la Tot era massa fràgil, editada precisament per Pol·len, i on ja dibuixa un escenari distòpic ambientat en l'any 2045, després que la societat occidental hagués col·lapsat. Suriñach també és el dinamitzador dels tallers de «Futurs (im)possibles», en els qual està inspirada l'activitat d'aquest dijous. El taller girarà entorn a la literatura, el sistema alimentari, l'economia i la planificació territorial.

«El porc del demà» va néixer el 2020 només com a concurs de relats. Va tenir continuïtat el 2022 amb «La fruita del demà». Tant en un cas com en l'altre l'experiència va acabar amb la publicació d'un llibre amb els deu relats finalistes del concurs. Aquest 2024 es dona una volta més al tema i, a part de relats distòpics s'inclou la possibilitat de fer-ne d'utòpics, i abans hi va haver un concurs d'il·lustracions, en les quals també s'hauran d'inspiran els textos participants.

El taller d'aquest dijous tindrà continuïtat a partir de 2/4 de 8, a Can Grau mateix, amb l'espectacle Transhumància artificial 3.9, d'Agus Margarit. La companyia de circ A foc lent, que oferirà una mostra oberta de l’espectacle que estan creant a Can Grau. El duo format per Agustí Margarit i Magda Peralta son A Foc Lent, Circ d’Arrel. Amb aquest projecte la companyia A foc lent pretén crear un món surrealista, una distopia futurista tradicional des d’on s’intenti donar respostes, o si més no, obrir un espai de reflexió al voltant de les grans problemàtiques de l’actualitat fent una mirada al present des del futur. 
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Una de les imatges incloses en el llibre, de la junta de la cooperativa de Manlleu, fotografiats amb dues dones de l'agrupació feminista de la cooperativa La Moral de Badalona, que el 6 de març de 1932 va anar a Manlleu a promoure la creació d'agrupacions feministes a les cooperatives del territori
Una de les imatges incloses en el llibre, de la junta de la cooperativa de Manlleu, fotografiats amb dues dones de l'agrupació feminista de la cooperativa La Moral de Badalona, que el 6 de març de 1932 va anar a Manlleu a promoure la creació d'agrupacions feministes a les cooperatives del territori
Josep Comajoan Colomé
El Museu del Ter i l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central recuperen 'El cooperativisme a Osona', de l'historiador Josep Casanovas, publicada originalment el 1998 | La publicació, consultable gratuïtament al web del Museu del Ter, és el quart volum del projecte editorial «El fil de la cooperació»
Activistes de la PAH concentrades davant l'immoble afectat del carrer Diputació
Activistes de la PAH concentrades davant l'immoble afectat del carrer Diputació | ferr
Ferran Domènech Tona
Una desena d'activistes convocats per la PAH s'han concentrat a l'avinguda de la Diputació de Manlleu per negociar amb la comitiva judicial | Finalment s'ha pogut aturar el llançament, però el secretari judicial ha anunciat que el proper cop vindran amb ARRO dels Mossos d'Esquadra
Cartells demanant una sortida digna a la plantilla a les portes de la planta de Pascual a Gurb
Cartells demanant una sortida digna a la plantilla a les portes de la planta de Pascual a Gurb | Ferran Domènech Tona
Ferran Domènech Tona
L'empresa lletera ha decidit tancar de forma definitiva la planta d'envasat el 31 de juliol, acomiadar una vuitantena de treballadors i traslladar la seva activitat a Burgos | Casa Tarradellas ha comprat la planta per fabricar-hi mozzarella i ofereix feina als treballadors, que es mostren desconfiats