En Moviment | Lluita internaiconalista

Recital de poesia per Palestina a Manlleu

Es farà davant de la parròquia de Sant Pau i s'hi recitarà poesia d'autores palestines traduïda al català

Una cova de runa

| 09/04/2024 a les 11:08h
Arxivat a: En moviment, Palestina, Gaza
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/04/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Mig any després de l'inici de la invasió de Gaza per part d’Israel, el Casal Popular Boira Baixa de Manlleu organitza un recital poètic en solidaritat amb el poble palestí. Serà aquest dissabte 13 d’abril a partir de 2/4 de 12 del migdia, al davant de la parròquia de Sant Pau, al carrer Pintor Guàrdia del barri de l’Erm de Manlleu. 

Durant l'acte, persones de diferents col·lectius recitaran poesia d'autores palestines traduïda al català. També hi haurà actuacions musicals i artístiques. A més, el restaurant Toubkal, la carnisseria Al Wafa i la pastisseria Rawan oferiran begudes i pastes.

L'acte agafa el relleu del recital poètic que es va celebrar a la Jazz Cava de Vic el passat mes de febrer amb gran èxit de participació. 
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Edificis davant del pont Imad Moughniye de Beirut destrossats en múltiples bombardejos israelians
Edificis davant del pont Imad Moughniye de Beirut destrossats en múltiples bombardejos israelians | Núria Roma
Núria Roma
Núria Roma, osonenca resident a Orient Mitjà, analitza els motius del silenci de Hezbollah, un grup que s’autodefineix com a resistència contra Israel i que, sota aquest concepte, justifica el seu armament | «El silenci de Hezbollah davant les continues vulneracions de l’alto el foc israelianes no respon a una única causa, sinó a una combinació de factors militars, regionals, estratègics i interns»
Un grup participant d'una de les dinàmiques de les formacions de l'Escola d'Hivern de la XAC
Un grup participant d'una de les dinàmiques de les formacions de l'Escola d'Hivern de la XAC | Sara Blázquez Castells
Més d’un centenar de persones han participat en les sessions dissenyades per fer un salt endavant en l’especialització tècnica dels equips i en la seva coordinació i enxarxament | També s’hi ha fet el retorn a les jornades d’intercooperació sobre relleu cooperatiu i extensió del cooperativisme amb el moviment cooperatiu basc del mes de març passat a Lizarra​
Rafa Burgos, davant les torres negres de la Caixa a la Diagonal de Barcelona
Rafa Burgos, davant les torres negres de la Caixa a la Diagonal de Barcelona
Escrit pel periodista i historiador Rafa Burgos, ‘La Caixa. Una història mai no explicada’ dissecciona el poder real i les ombres de la institució financera més influent del país | Dilluns va començar una campanya de micromecenatge per recaptar 30.000 euros per impulsar el projecte