El Diacrític

​Loquillo, mano, tens un problema

«Com que no fas cap gest per diferenciar-te de la majoria d'espanyolistes que hi ha i que et lloen acabes essent la BSO dels feixistes i això a algú que, com tu, presumeix de ser antifeixista l'hauria de posar molt nerviós»

«De tu, nascut al Poble Sec i nét d'un antifeixista, adulador de Durruti, esperàvem alguna cosa més que acabar endollat als mítings de BOCS»

​«Gobierno progresista» camí de la segona Transició i bon 2020!

| 14/01/2020 a les 22:27h
Especial: El Diacrític
Arxivat a: El Diacrític, Loquillo, música, Vox, extrema dreta
Loquillo
Loquillo | Lucía de Andrés
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/01/2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Manolo Escobar, Loquillo i el «Cara al sol». La BSO utilitzada per BOCS en la seva concentració de la plaça de Catalunya contra el Gobierno espanyol de Pedro Sánchez i el coleta que parla amb separatas. Loquillo, no sé si n'ets conscient però tens un problema. Quan els feixistes pensen que estàs del seu costat o és que t'has explicat fatal o és que t'has explicat fatal. Continues sent espanyolista, banal i autoqualificat de lliurepensador i internacionalista però espanyolista al cap i a la fi, però com que no fas cap gest per diferenciar-te de la majoria d'espanyolistes que hi ha i que et lloen acabes essent la BSO dels feixistes i això a algú que, com tu, presumeix de ser antifeixista l'hauria de posar molt nerviós. Vaja, a mi m'hi posaria. A no ser que tot el que has dit en entrevistes diverses només sigui bomba de fum i allò únic que tinguis al cap com a possible sigui la participació en la construcció d'un imaginari modern per a l'espanyolisme més militant.

No series el primer. Altres companys teus de «movida madrileña» ho han fet amb diversa sort. Com saps, Fernando Márquez, el zurdo, era un feixista declarat, seguidor del Ledesma Ramos i present a les llistes de la Falange; i altres amigues teves com Alaska han tingut un envelliment diguem-ne que penós, per no dir una altra cosa.

Ara bé, de tu, nascut al Poble Sec i nét d'un antifeixista, adulador de Durruti, esperàvem alguna cosa més que acabar endollat als mítings de BOCS. Estaria bé que reaccionessis i els diguessis el nom del porc. T'asseguro que algunes t'aplaudiríem «fins que la figa mos face palmes». Per cert, qui t'avisa no és ni espanyol ni espanyolista, tot el contrari. És independentista i anarquista, coses rares té aquest món i més aquest país on vas néixer.

Que vagi bé l'èxit i la referencialitat, tot i que si davant d'això fas com si no anés amb tu, és a dir, fas com si res no passés i no dius res, t'asseguro que per mi s'ha acabat escoltar-te. I això no et reportarà menys diners però sí que comportarà que siguis, cada dia una mica més, allò que tu mateix odiaves quan creixies al Clot.
Activistes convocades per la PAH concentrades davant de l'immoble on s'havia d'executar el desnonament
Activistes convocades per la PAH concentrades davant de l'immoble on s'havia d'executar el desnonament | Ferran Domènech
Ferran Domènech
Es tractava del segon intent de llançament d'un pis propietat del Banc Santander | La família, que hi viu en règim d'ocupació, està fent la regularització per poder aconseguir un lloguer
 Supermercat de Mercadona a Manlleu.
Supermercat de Mercadona a Manlleu. | Arxiu
La Policia Local de Manlleu i els Mossos d'Esquadra han detingut tres militants d'Arran i Endavant en el moment que havien accedit a un solar ubicat al costat d'un Mercadona per a desplegar una pancarta | Tot i que asseguren que l'objectiu era penjar-la per a «assenyalar un model alimentari que concentra els beneficis en mans de grans cadenes», la policia els acusa d'un presumpte delicte de temptativa de robatori
Foto de família amb alguns dels representants dels mitjans impulsors de CoopMèdia
Foto de família amb alguns dels representants dels mitjans impulsors de CoopMèdia | Anna Pujol Navarro
Josep Comajoan Colomé
Va presentar-se aquest dijous al Col·legi de Periodistes en un acte amb els periodistes Xavier Giró i Gina Rigol, i la lectura del manifest fundacional de la xarxa | La creació d’infraestructures compartides i una guia de conversió de mitjans tradicionals a mitjans cooperatius, entre les primeres accions