En Moviment | Cooperativisme

Dues exposicions sobre cooperativisme són el preludi de la Jornada d'economia social sobre habitatge cooperatiu de Vic

Les mostres es poden veure ara a la Casa de Convalescència i es traslladaran al Sucre, on el dissabte 15 de juny es farà la jornada sobre cooperativisme d'habitatge

Habitatge cooperatiu: més assequibilitat, més estabilitat i més flexibilitat

| 06/06/2019 a les 10:25h
Arxivat a: En moviment, Creacció, habitatge, habitatge cooperatiu, cooperativisme, Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central
Les dues mostres ja es poden veure al claustre de la Casa de la Convalescència de Vic
Les dues mostres ja es poden veure al claustre de la Casa de la Convalescència de Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/06/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La casa Convalescència de Vic, seu de Creacció, i el recinte Firal El Sucre acullen aquest mes de juny dues exposicions itinerants que han estat cedides per la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya. Les mostres es poden veure ja al claustre de la Casa de Convalescència i després es traslladaran al recinte firal El Sucre. D'aquesta manera, s'afegiran a la Jornada d'economia social sobre habitatge cooperatiu que es farà a la ciutat el 15 de juny.

D'una banda, es tracta de «Construeix un món millor. Fes cooperativa», que de manera divulgativa presenta les dades més rellevants del sector que s'identifica com «la forma de fer una empresa més democràtica que es coneix fins ara». S'estructura en dos blocs diferenciats: una visualització del pes de les cooperatives a tot el món i una galeria de quatre blocs amb identitat pròpia, que exploren temàtiques com els valors o els beneficis socials que impliquen.

De l'altra, hi ha la mostra «, que ofereix una perspectiva històrica d'aquest moviment cooperatiu, tant en l'àmbit internacional com en el cas específic de Catalunya, on posa especial atenció en el període comprès entre 1842 i 1939. Es parla de les persones que van ser pioneres del moviment, de la coordinació internacional que va arribar a existir i de l'impacte que van tenir-hi les polítiques de la Segona República o l'esclat de la Guerra Civil Espanyola.

Jornada d'economia social sobre habitatge cooperatiu

La jornada del dissabte 15 està organitzada per l'Ajuntament de Vic amb la complicitat de Creacció, Alterna't, la Diputació de Barcelona i l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central. Inclourà activitats lúdiques adreçades a les famílies, un dinar a càrrec de la cooperativa Sambucus i sessions de debat, amb participació d'experts en habitatge cooperatiu. Es podran conèixer casos d'èxit d'indrets com Dinamarca, el País Basc i Catalunya i es presentarà un estudi sobre habitatge cooperatiu a casa nostra que ha estat elaborat per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Alguns dels fruits silvestres comestibles.
Alguns dels fruits silvestres comestibles. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
El projecte Plantes Oblidades recupera l’ús de cinc fruits per al seu aprofitament alimentari | El foment de l’economia rural, la millora de la biodiversitat forestal i l’increment de la resiliència davant el canvi climàtic en són els tres eixos principals
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés.
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés. | Hernani Burujabe
Serà una jornada d’intercanvi, col·laboració i acords entre els agents que impulsen la transició ecosocial | El congrés es desenvoluparà durant el matí del 18 de juny a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV)
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès.
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
Itinerants per diferents comarques de la Catalunya, les activitats són organitzades per les entitats de la Taula Estratègica de Cultura | El cicle vol afavorir la cultura arrelada, la dinamització cultural i l’enxarxament entre projectes