En moviment

​Mostra col·lectiva d’una cinquantena d’autors per Palestina a l’Escola d’Art de Vic

L’organitzen ACVic i el Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona i es podrà visitar del 6 al 28 de novembre

En paral·lel, els mateixos dies hi haurà al centre cívic Joan Triadú una exposició de fotografies d’autors palestins

​Ghassan Najar: «Si Déu et va donar aquesta terra, per què l'estàs enverinant?»

| 30/10/2025 a les 19:03h
Arxivat a: En moviment, Palestina, Gaza, art, Escola d'Art de Vic, ACVic
Fotografia obra d'Abood Abusalama, una de les que es podran veure a l'exposició al centre cívic Joan Triadú
Fotografia obra d'Abood Abusalama, una de les que es podran veure a l'exposició al centre cívic Joan Triadú | Abood Abusalama
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/10/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Del 6 al 28 de novembre, l’Escola d’Art de Vic acollirà l’exposició «Deixeu-nos en pau!». Organitzada per l'Associació per a les Arts Contemporànies de Vic (ACVic) i el Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona, s’hi podran veure una cinquantena de peces d’autors diversos que se solidaritzen amb la causa palestina. En paral·lel, el centre cívic Joan Triadú acollirà, també fins al 28 de novembre, una exposició de fotografies d’autors palestins.

En la presentació de l’exposició que va fer-se aquest dimecres a l’Escola d’Art, Marià Dinarès, en representació d’ACVic, va explicar que fins al moment havien rebut una cinquantena de peces, entre quadres, fotografies i escultures, però que esperen rebre’n més, ja que alguns alumnes de l’Escola d’Art hi volen col·laborar. Dinarès es va mostrar molt satisfet de la resposta obtinguda.

El Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona hi col·labora amb vuit fotografies originals d’autors palestins, recopilades per Agnès Juste, que ha anat rebent les obres d’aquests autors. Com que a l’exposició col·lectiva només hi cap una petita mostra, se’n fa una exposició paral·lela monogràfica al centre cívic Joan Triadú.
 

Roser Iborra i Marià Dinarès durant la presentació de les dues exposició, aquest dimecres Foto: Anton Granero


Roser Iborra, en nom del Grup de Solidaritat amb Palestina, va començar denunciant els darrers morts a Palestina, malgrat l’alto al foc. I va fer esment de la quinzena de concentracions que ja han fet a Vic, a les quals s’hi han de sumar les que s’han fet a Taradell, Centelles, Manlleu, Ripoll o Sant Joan de les Abadesses. Iborra va agrair l’acollida que havia tingut per part d’ACVic i l’Escola d’Art la idea d’organitzar la mostra col·lectiva i la volada que ha agafat.

El dia 6, a les 7 de la tarda, coincidint amb la inauguració de la mostra, els Taiatreros de l’Esquirol i els Diables del Pont Vell de Roda de Ter hi faran una performance sorpresa que, segons han matisat, no serà festiva, sinó tot el contrari. La performance començarà al parc Balmes i acabarà al claustre de l’Escola d’Art, on llegiran un poema i s’hi projectarà un vídeo. El Grup de Solidaritat també hi llegirà un comunicat. Just després, ja es podrà veure l’exposició, que també inclou algunes petites performances poètiques. A partir d’aleshores, l’exposició es podrà visitar de dilluns a divendres d’11 del matí a 2 del migdia i de 5 de la tarda a 8 del vespre.

Pel que fa a l’exposició del centre cívic Joan Triadú, «Gaza: les seves càmeres, els nostres ulls», s’inaugurarà el 5 de novembre a les 7 del vespre, i acollirà obres d’Abed Zagout, Abood Abusalama, Anne Paq, Diana Khwaelid, Khamis Al-Refi, Mohammed A. Hajjar, Ramez Habboub i Saber Nuraldin.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Safae Benmoussa, recollint el premi al millor Treball de Fi de Màster
Safae Benmoussa, recollint el premi al millor Treball de Fi de Màster
Josep Comajoan Colomé
Els Premis d'Economia Social reconeixen set treballs acadèmics que plantegen alternatives en àmbits com l'habitatge rural, el cooperativisme de plataforma, les finances ètiques, la formació professional i l'economia comunitària | Una investigació basada en una enquesta a 103 cooperatives alerta de la dependència de les grans corporacions tecnològiques, mentre que altres estudis exploren com revitalitzar els pobles amb habitatge cooperatiu o construir solidaritat econòmica amb Palestina
Imatge il·lustrativa
Sara Blázquez Castells
Una campanya de micromecenatge a Verkami busca reunir 160.000 euros per produir un film que expliqui el paper de la societat civil organitzada en la preservació de la llengua, la cultura i la identitat nacional dels tres territoris | El projecte compta amb la participació d'entitats socials, culturals i sindicals dels tres països, la realització del col·lectiu periodístic Contrast i la direcció musical de Feliu Ventura
El lema de la nova campanya del GDT és «Capgirem el model porcí»
El lema de la nova campanya del GDT és «Capgirem el model porcí»
Josep Comajoan Colomé
Amb el lema «Sobren porcs, falten pageses», l'entitat ecologista denuncia els costos ambientals, socials i econòmics de la indústria porcina i proposa avançar cap a una producció alimentària més diversificada i arrelada al territori | La campanya «Capgirem el model porcí» inclou cinc actes a Santa Eugènia de Berga, Manlleu, Santa Eulàlia de Puig-oriol i Vic per debatre sobre la contaminació, el canvi climàtic, el biogàs i les conseqüències socioeconòmiques del sector