En moviment

​Mostra col·lectiva d’una cinquantena d’autors per Palestina a l’Escola d’Art de Vic

L’organitzen ACVic i el Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona i es podrà visitar del 6 al 28 de novembre

En paral·lel, els mateixos dies hi haurà al centre cívic Joan Triadú una exposició de fotografies d’autors palestins

​Ghassan Najar: «Si Déu et va donar aquesta terra, per què l'estàs enverinant?»

| 30/10/2025 a les 19:03h
Arxivat a: En moviment, Palestina, Gaza, art, Escola d'Art de Vic, ACVic
Fotografia obra d'Abood Abusalama, una de les que es podran veure a l'exposició al centre cívic Joan Triadú
Fotografia obra d'Abood Abusalama, una de les que es podran veure a l'exposició al centre cívic Joan Triadú | Abood Abusalama
Aquesta notícia es va publicar originalment el 30/10/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Del 6 al 28 de novembre, l’Escola d’Art de Vic acollirà l’exposició «Deixeu-nos en pau!». Organitzada per l'Associació per a les Arts Contemporànies de Vic (ACVic) i el Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona, s’hi podran veure una cinquantena de peces d’autors diversos que se solidaritzen amb la causa palestina. En paral·lel, el centre cívic Joan Triadú acollirà, també fins al 28 de novembre, una exposició de fotografies d’autors palestins.

En la presentació de l’exposició que va fer-se aquest dimecres a l’Escola d’Art, Marià Dinarès, en representació d’ACVic, va explicar que fins al moment havien rebut una cinquantena de peces, entre quadres, fotografies i escultures, però que esperen rebre’n més, ja que alguns alumnes de l’Escola d’Art hi volen col·laborar. Dinarès es va mostrar molt satisfet de la resposta obtinguda.

El Grup de Solidaritat amb Palestina d’Osona hi col·labora amb vuit fotografies originals d’autors palestins, recopilades per Agnès Juste, que ha anat rebent les obres d’aquests autors. Com que a l’exposició col·lectiva només hi cap una petita mostra, se’n fa una exposició paral·lela monogràfica al centre cívic Joan Triadú.
 

Roser Iborra i Marià Dinarès durant la presentació de les dues exposició, aquest dimecres Foto: Anton Granero


Roser Iborra, en nom del Grup de Solidaritat amb Palestina, va començar denunciant els darrers morts a Palestina, malgrat l’alto al foc. I va fer esment de la quinzena de concentracions que ja han fet a Vic, a les quals s’hi han de sumar les que s’han fet a Taradell, Centelles, Manlleu, Ripoll o Sant Joan de les Abadesses. Iborra va agrair l’acollida que havia tingut per part d’ACVic i l’Escola d’Art la idea d’organitzar la mostra col·lectiva i la volada que ha agafat.

El dia 6, a les 7 de la tarda, coincidint amb la inauguració de la mostra, els Taiatreros de l’Esquirol i els Diables del Pont Vell de Roda de Ter hi faran una performance sorpresa que, segons han matisat, no serà festiva, sinó tot el contrari. La performance començarà al parc Balmes i acabarà al claustre de l’Escola d’Art, on llegiran un poema i s’hi projectarà un vídeo. El Grup de Solidaritat també hi llegirà un comunicat. Just després, ja es podrà veure l’exposició, que també inclou algunes petites performances poètiques. A partir d’aleshores, l’exposició es podrà visitar de dilluns a divendres d’11 del matí a 2 del migdia i de 5 de la tarda a 8 del vespre.

Pel que fa a l’exposició del centre cívic Joan Triadú, «Gaza: les seves càmeres, els nostres ulls», s’inaugurarà el 5 de novembre a les 7 del vespre, i acollirà obres d’Abed Zagout, Abood Abusalama, Anne Paq, Diana Khwaelid, Khamis Al-Refi, Mohammed A. Hajjar, Ramez Habboub i Saber Nuraldin.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Sara Blázquez Castells
La tretzena edició del festival de cinema social i pensament crític de Vic se celebrarà del 6 al 18 d'octubre i serà la més extensa de la seva història, amb 37 pel·lícules i 26 activitats | El certamen estrenarà una retrospectiva dedicada a Kelly Reichardt i portarà a Catalunya i l'Estat films que aborden des de l'humor a l'Orient Mitjà fins a les cures i la resistència
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic | Josep Comajoan Colomé
Josep Comajoan Colomé
Aliança Catalana va confirmar les pitjors expectatives i va portar el seu discurs d'odi i exclusió cap a la immigració a la biblioteca Pilarín Bayés de Vic | Un espectacular desplegament dels Mossos va protegir l'acte de presentació d'Elisenda Carrera com a candidata del partit ultra a les eleccions municipals de 2027 a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic | Ferran Domènech Tona
Ferran Domènech Tona
Els pròxims mesos es veuran desnonades almenys 11 famílies per part de l'Agència de l’Habitatge de Catalunya | L’Assemblea per l’Habitatge d’Osona i el Lluçanès denuncia la situació d’exclusió residencial i vulnerabilitat que pateixen les veïnes del carrer Òmnium Cultural de Vic