En moviment

Sessió sobre contractació pública estratègica adreçada a entitats de l'economia social i solidària

La iniciativa s'emmarca en la creació de la Plataforma de Contractació Estratègica, un recurs digital pioner que busca facilitar els processos de compra pública

Les empreses d'economia social d'Osona ja tenen un catàleg per facilitar la compra responsable a les administracions públiques

| 23/04/2025 a les 15:54h
Arxivat a: En moviment, contractació pública, contractació pública estratègica, món cooperatiu
Moltes empreses d'economia social i solidària encara tenen problemes per accedir a la contractació pública
Moltes empreses d'economia social i solidària encara tenen problemes per accedir a la contractació pública | Andrey Popov
Aquesta notícia es va publicar originalment el 23/04/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
En el marc de l’impuls a la Contractació Pública Estratègica (CPE), el proper 30 d’abril a les 12 del migdia es farà el webinar «La Plataforma de Contractació Pública Estratègica», un esdeveniment virtual adreçat a entitats de l’Economia Social i Solidària (ESS) i a les administracions públiques.

La contractació pública representa prop del 15% del PIB espanyol, una xifra que evidencia el seu potencial com a palanca per impulsar models econòmics més justos, sostenibles i amb impacte social positiu. Tot i això, per a moltes entitats de l’Economia Social i Solidària, accedir a licitacions públiques requereix coneixement, planificació i estratègia.

Aquest webinar té com a objectius introduir els fonaments de la Contractació Pública Estratègica (CPE) i explicar-ne la importància; presentar la Plataforma de Contractació Estratègica (plataformacontratacionestrategica.es), un recurs digital pioner que facilita els processos de compra pública, i explicar els serveis de suport disponibles, com l’assessorament personalitzat, la formació i les eines per licitar amb èxit.

Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte «Comunitats Sostenibles. Serveis integrals per a la contractació estratègica», cofinançat per la Unió Europea (NextGenerationEU) a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d’Espanya.

És una iniciativa impulsada per Facto Cooperativa, IDEAS i B-Live, en col·laboració amb REAS Xarxa de Xarxes i l’Observatori de Contractació Pública de Canàries.

L’objectiu del projecte és democratitzar l’accés a la contractació pública, assegurant que la despesa pública generi un impacte social i ambiental positiu.

La inscripció al webinar es pot fer a través del web mateix de la plataforma.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Setembre, de Dies d'agost, és un dels mitjans que han impulsat la xarxa.
Setembre, de Dies d'agost, és un dels mitjans que han impulsat la xarxa. | Jordi Casas per Dies d'agost.
Anna Pujol Navarro
La iniciativa, que es presenta el 19 de març al Col·legi de Periodistes, vol enfortir el periodisme independent, crític i arrelat al territori | La xarxa agrupa els mitjans Alternativas Económicas, Catarsi Magazin, Climática, Cooperació Catalana, Crític, Directa, Fet a Sant Feliu, Fosbury, Jornal.cat, La Fura, La Marea, Opcions, Setembre i Surtdecasa
El Consell de Govern del Consorci Hospitalari de Vic, amb els nous membres i els membres sortints
El Consell de Govern del Consorci Hospitalari de Vic, amb els nous membres i els membres sortints
Josep Comajoan Colomé
Antoni Castells i Maria Emilia Gil entren al màxim òrgan de govern de l'hospital de Vic coincidint amb la del nou president, Joan Turró | La primera decisió de Turró al capdavant del Consell de Govern del Consorci ha estat ratificar la gerent, Sara Manjón, per cinc anys més
Feliu Ventura
Feliu Ventura | Jordi Borràs
El cantant de Xàtiva integra una base electrònica en el seu conegut pop-folk acústic i presenta un nou treball on defensa amb fermesa que tot allò personal és polític