Setembre Social

Neix a l'Hospitalet La Granja del Tillo, una aposta per la venda d'ous ecològics a preus populars

La Granja del Tillo simbolitza l'esforç per a construir vincles entre l'agricultura ecològica i la comunitat gitana

El projecte va ser guardonat l'any passat als Premis Rosita de La Col·lectiva, l'Ateneu Cooperatiu de l'Hospitalet

L'ateneu cooperatiu La Col·lectiva publica 'Cures i Economia Social i Solidària a l’Hospitalet'

| 08/04/2025 a les 20:26h
Arxivat a: Setembre social, La Granja del Tillo, La Col·lectiva, agroecologia, agricultura ecològica, ous, ous ecològics, L'Hospitalet de Llobregat, cooperatives, món cooperatiu, economia social i solidària
Els impulsors de La Granja del Tillo, a l'Hospitalet
Els impulsors de La Granja del Tillo, a l'Hospitalet
Ha nascut a l'Hospitalet La Granja del Tillo, un nova cooperativa que aposta per venda d'ous ecològics a preus populars i que simbolitza l'esforç per a construir vincles entre l'agricultura ecològic i la comunitat gitana.

La Granja del Tillo va rebre l’any passat el guardó dels Premis Rosita, atorgats per La Col·lectiva, l’ Ateneu Cooperatiu de l’Hospitalet, que els va permetre constituir-se com a cooperativa.

Aquest any, com a beneficiaris d'un dels Projectes Singulars del Departament d'Empresa i Treball de la Generalitat, es troba desenvolupant la línia de creació del seu negoci. Després d’una recerca de mesos, ha aconseguit camp al Parc Agrari del Baix Llobregat, on podrà dur a terme la seva feina com a granja d’ous ecològics. 

A més, la Granja del Tillo simbolitza l’esforç per a construir vincles entre l’agricultura ecològica i la comunitat gitana, promovent els valors de suport mutu i cooperació del seu poble. Per això col·labora diàriament amb Lacho Baji Cali, l’Associació Cultural Gitana de l’Hospitalet. 

La granja familiar de l'hospitalenc Juan Luis Fernández no només produirà ous ecològics de qualitat, sinó que també s'espera que generi un canvi positiu al seu entorn a través de l’economia social i solidària. 

La Col·lectiva és el nom de l’Ateneu Cooperatiu de l’Hospitalet que impulsa i fomenta, des d’una perspectiva comunitària, l’economia social i solidària a la ciutat, com a mecanisme per revertir situacions de desigualtat socioeconòmica i generar ocupació sostenible i de qualitat.
Alguns dels fruits silvestres comestibles.
Alguns dels fruits silvestres comestibles. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
El projecte Plantes Oblidades recupera l’ús de cinc fruits per al seu aprofitament alimentari | El foment de l’economia rural, la millora de la biodiversitat forestal i l’increment de la resiliència davant el canvi climàtic en són els tres eixos principals
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés.
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés. | Hernani Burujabe
Serà una jornada d’intercanvi, col·laboració i acords entre els agents que impulsen la transició ecosocial | El congrés es desenvoluparà durant el matí del 18 de juny a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV)
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès.
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
Itinerants per diferents comarques de la Catalunya, les activitats són organitzades per les entitats de la Taula Estratègica de Cultura | El cicle vol afavorir la cultura arrelada, la dinamització cultural i l’enxarxament entre projectes