EN MOVIMENT | CINEMA SOLSONÍ

Solsona recupera el cinema tancat durant la pandèmia

L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril

A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa

El Boira Baixa, ple a vessar per veure 'Naharina'

| 24/04/2025 a les 12:43h
Arxivat a: En moviment, cinema, cine, Solsona, Cine París, cultura
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
El Cine París de Solsona, que portava tancat des de la pandèmia, ha estat recuperat gràcies a la gestió de l'Associació d’Amigues i Amics del Cine París i el suport de la regidoria de cultura de l'ajuntament solsoní, que va iniciar les negociacions amb la propietat de l'equipament fa aproximadament un any i s'encarrega de pagar la meitat del lloguer. Aquest cap de setmana es tornaran a projectar pel·lícules a la sala i la programació es mantindrà els dissabtes, diumenges i dilluns següents.

L’associació ha preparat un seguit d’activitats lligades a la reobertura del cinema solsoní. Aquest dissabte 26 d’abril a les cinc de la tarda hi haurà la projecció de la clàssica pel·lícula Casablanca, seguida d’un tast de productes per part del restaurant solsoní Mare de la Font. Diumenge 27 d’abril, també a les cinc de la tarda, serà el torn de Wolfgang, la projecció de la qual serà a les cinc de la tarda, tot i que abans hi haurà un debat amb membres de l’equip de producció, entre els quals la guionista i escriptora de la novel·la Laia Aguilar, el director Javier Ruiz Caldera, el productor Gerard Verdaguer, l’actor Jordi Catalán (Wolfgang) i l’actor Berto Romero (Paco).

Programació estable

A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa, tenint en compte les capacitats de la sala per acollir més esdeveniments culturals i cinefòrums. A més, l'equipament començarà a funcionar a gràcies a persones voluntàries, però la idea és fer que el cinema «sigui viable i pugui arribar a contractar personal», segons el regidor de cultura Albert Colell. 
 

Sala del cinema solsoní. Foto: Anna Pujol Navarro


El finançament de la sala es basarà en les aportacions que facin els socis i sòcies de l'entitat, els ingressos de la taquilla i el bar. El consistori es farà càrrec de la meitat del lloguer de les instal·lacions, 15.000 euros, mentre que l’altra meitat l’assumirà l’associació. Amb 9.000 espectadors anuals, l’entitat podria pagar la seva part del lloguer i totes les despeses de funcionament. Si s’arriba a 13.500 persones, que són el 75% del volum previ a la pandèmia —18.000 en tot el 2019—, és quan s'aconseguiria aquesta viabilitat esperada. 

Persones associades

D'ençà que va tancar la sala, Solsona només comptava amb les projeccions puntuals del Cicle Gaudí i del Cicle de Cinema de Muntanya al Teatre Comarcal, però qui volia veure cinema habitualment s'havia de desplaçar fins a Manresa. Com a mostra del suport popular a la iniciativa, l'associació compta amb més de tres-centes persones sòcies, més d'un centenar de voluntàries, patrocinis i suport d'empreses locals i mecenatges. 
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa