Periodisme social, o com explicar la societat des de diferents prismes

A Setembre publicarem reportatges que promoguin alternatives i un model alternatiu a l'actual, tant social com econòmic

Pretenem visibilitat a col·lectius invisibilitzats per molts mitjans, sobretot aquells que tenen més dificultats per fer sentir la seva veu, potenciant les pràctiques transformadores en l'àmbit econòmic, laboral, mediambiental i cultural

Periodisme de proximitat, però sense barreres

| 26/11/2016 a les 17:47h
Arxivat a: Setembre, periodisme, periodisme social, Setembre
Imatge 'vintage' de dones en bicicleta. Setembre donarà especial rellevància a les informacions de gènere
Imatge 'vintage' de dones en bicicleta. Setembre donarà especial rellevància a les informacions de gènere
Aquesta notícia es va publicar originalment el 26/11/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Hi ha moltes maneres de viure la vida i hi ha moltes maneres de conviure, i no només aquelles que se'ns expliquen als grans mitjans o que els interessa explicar o vendre als gabinets de comunicació. Des del periodisme es poden explicar alternatives i es poden mostrar diferents punts de vista, ja siguin socials, com econòmics, com culturals.

És precisament el que farem a Setembre, presentar la societat on vivim des de diferents prismes. Ho farem publicant reportatges que promoguin alternatives i un model alternatiu a l'actual, tant social com econòmic. I això també inclou donar visibilitat a col·lectius invisibilitzats per molts mitjans, sobretot aquells que tenen més dificultats per fer sentir la seva veu, potenciant les pràctiques transformadores en l'àmbit econòmic, laboral, mediambiental i cultural.

A Setembre donarem rellevància als temes relacionats amb el gènere, l' educació i la salut, eixos bàsics per fer d'aquest un món millor.
Kali Akuno, després de l'entrevista a l'Ateneu L'Harmonia de Barcelona, on va intervenir en un debat sobre economies comunitàries
Kali Akuno, després de l'entrevista a l'Ateneu L'Harmonia de Barcelona, on va intervenir en un debat sobre economies comunitàries | Núria Segura Insa
Núria Segura Insa
Entrevista a Kali Akuno, cofundador i codirector de Cooperation Jackson, un innovador projecte d’economia comunitària a Mississipí, als Estats Units | «El nostre model vol controlar la producció i l’explotació, que és el que ens fa víctimes del sistema»
L'ambientòleg Marc Cerdà alerta que la concentració de microplàstics a les platges de Barcelona supera la mitjana de la resta del planeta
L'ambientòleg Marc Cerdà alerta que la concentració de microplàstics a les platges de Barcelona supera la mitjana de la resta del planeta | Cedida
Marc Cerdà i Domènech
L'ambientòleg Marc Cerdà alerta sobre el contacte que tenim amb substàncies tòxiques des de que neixem fins que ens morim | «A la pràctica, el 95% de la població mundial està exposada a alts nivells de contaminants atmosfèrics el que suposa nou milions de morts prematures cada any.»
Foto de grup de les persones que han intervingut en l'edició i la presentació del llibre
Foto de grup de les persones que han intervingut en l'edició i la presentació del llibre | Xavi Navarro Gomis
Roser Iborra
Roser Iborra adapta com a article la seva intervenció a la presentació de l'Obra poètica completa de Montserrat Llorens, ara que fa un any de la seva mort | El llibre es va presentar aquest dissabte, 30 de setembre, a l'Embarcador del Ter de Manlleu