En Moviment | Periodisme

Presenten a Vic el número especial de 'Volata' dedicat al ciclisme i la cervesa

La presentació, coorganitzada amb Setembre i PilsTer, es farà dijous vinent a la llibreria Muntanya de Llibres de Vic i inclourà una degustació de cervesa

Volata és una revista trimestral especialitzada en ciclisme que prima els continguts de qualitat relacionats amb aquest esport i tot allò que l'envolta

Gino Bartali o com salvar de la mort 800 persones jueves a cop de pedal

| 15/02/2020 a les 18:58h
Arxivat a: En moviment, periodisme, Volata, ciclisme, cervesa
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 15/02/2020 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Dijous vinent, dia 20 de febrer, es presenta a l'Espai Canigó de la llibreria Muntanya de Llibres de Vic el número especial dedicat a ciclisme i cervesa de la revista Volata. En l'acte, coorganitzat amb Setembre i PilsTer, a part de la presentació del número 21 de la revista, hi haurà també una degustació de cervesa. L'acte és a les 7 del vespre.

El dedicat a la cervesa és el número 21 de Volata, revista trimestral especialitzada en ciclisme. Volata es defineix com una revista qu eli agraden «les bones històries i la bona fotografia que transmeti el món mentre es pedala». I afegeixen: «Apostem per ralentir el ritme, per la reflexió, la contemplació, l'esperit crític i el periodisme».

El número 21 de Volata que es presenta dijous a Vic, a part de la cervesa, té altres protagonistes, des de Johan Museeuw o Philippe Gilbert a Mitch Docker o Markel Irizar, entre altres. El número explora la relació especial entre ciclisme i cervesa, la beguda tradicionalment relacionada amb aquest esport. S'hi parla des de les cerveses flamenques tan presents en l'espectacle del ciclocross a Bèlgica fins a proves com l'Amstel God Race. També s'hi porposa una ruta per monestirs cistercerncs, molt relacionats amb la fabricació de cervesa; es visita la fàbrica de Brompton, s'hi proves les noves equipacions d'Assos, i es fa un record de la figura de Raymond Poulidor.

Setembre col·labora en la presentació d'aquest número de Volata, en la línia de donar suport a projectes de periodisme de qualitat.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Alguns dels fruits silvestres comestibles.
Alguns dels fruits silvestres comestibles. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
El projecte Plantes Oblidades recupera l’ús de cinc fruits per al seu aprofitament alimentari | El foment de l’economia rural, la millora de la biodiversitat forestal i l’increment de la resiliència davant el canvi climàtic en són els tres eixos principals
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés.
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés. | Hernani Burujabe
Serà una jornada d’intercanvi, col·laboració i acords entre els agents que impulsen la transició ecosocial | El congrés es desenvoluparà durant el matí del 18 de juny a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV)
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès.
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
Itinerants per diferents comarques de la Catalunya, les activitats són organitzades per les entitats de la Taula Estratègica de Cultura | El cicle vol afavorir la cultura arrelada, la dinamització cultural i l’enxarxament entre projectes