En Moviment | Anarquisme

La CGT programa vuit actes a Osona en el cicle «Maig d’Anarquia i Ecologia»

El primer és aquest dijous sobre el geògraf llibertari Elisée Reclus

Els actes, que es faran entre Can Pau Raba, la Muntanya de Llibres i la llibreria Foster & Wallace, tocaran temàtiques diverses sempre relacionades amb el món llibertari

| 08/05/2018 a les 23:21h
Arxivat a: En moviment, Anarquisme, CGT, llibertaris
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/05/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La CGT d’Osona ha programat en les tres properes setmanes fins a vuit actes diferents en el marc del cicle «Maig d’Anarquia i Ecologia». El cicle comença aquest dijous dia 10 a les 7 del vespre amb un acte a la Muntanya de Llibres sobre «Elisée Reclus», que anirà a càrrec de la Fundació Salvador Seguí. Reclus és un geògraf francès nascut el 1830, membre de la Primera Internacional i creador de la geografia social. La segona activitat d’aquesta setmana serà divendres a la llibreria Foster & Wallace. En aquest cas serà una xerrada de Josep Maria Roselló sobre el naturisme llibertari. Tancarà la setmana dissabte el GDT en un acte sobre el model industrial alimentari al centre cívic Can Pau Raba.

En setmanes posteriors hi haurà Carlos Taibo presentant el seu llibre Colapso: capitalismo terminal, transición ecològica, ecofascismo, el dia 18, i el col·lectiu Floreal parlant de Murray Boockchin, llibertari precursor del moviment ecologista nord-americà. Els dos actes es faran a Can Pau Raba. I l’última setmana tornarà a tenir, com la primera, tres actes, amb Josep Maria Roselló, Xavi Llorente i el col·lectiu Dones Llibertàries. 
 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
Els dos participants osonencs a la Flotilla denuncien que «TV3 ha donat poquíssima cobertura al segrest de 50 catalans per part de l'estat sionista» | «Passejant per Barcelona ens podem creuar amb turistes israelians que fa tres setmanes ens estaven torturant, no pot ser que això passi» | «No ens vam doblegar perquè estàvem tota l'estona acompanyats donant-nos suport»
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
La iniciativa ha sorgit de l'entorn escolar del menor afectat. Un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament | Txevi Rovira, alcalde de Santa Eulàlia: «S'ampliarà la denúncia, perquè estem clarament davant d'un delicte d'odi»
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika | Sara Blázquez Castells
Josep Comajoan Colomé
El projecte, impulsat per la cooperativa La Fera Ferotge, combina venda de bicicletes recondicionades, taller de reparació, autoreparació i lloguer | També inclou el projecte «La bici creix amb tu», una iniciativa de bescanvi de bicis infantils que n’afavoreix la reutilització i els allarga la vida útil