En Moviment | 1 de Maig

Dues manifestacions a Vic per l'1 de Maig

COS i CGT fan la manifestació per separat després de quatre anys de fer-la unitària

Totes dues es fan aquest dilluns a les 7; la de la COS surt de la plaça de la Noguera, i la de la CGT del Passeig

| 29/04/2018 a les 23:42h
Arxivat a: En moviment, CGT, COS, sindicalisme, manifestacions, 1 de Maig
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/04/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
COS i CGT convoquen dues manifestacions per separat per aquest 1 de Maig després de quatre anys de fer-la de forma unitària. Totes dues manifestacions sortiran a les 7 de la tarda d'aquest dilluns 30 d'abril. En concret, la de la COS -que també té el suport de la resta d'Esquerra Independentista i de Càrnies en Lluita- sortirà de la plaça de la Noguera, i la de la CGT, de la cantonada de la rambla del Passeig amb el carrer Manlleu. La manifestació de la COS discorrerà en direcció al centre de la ciutat, mentre que la de la CGT farà un recorregut per diverses ETT, a les quals assenyalen com a causants de la precarietat actual. La convocatòria de la COS, per la seva part, incideix també en la situació política catalana actual, com es pot deduir del lema de la manifestació, «Per la República de la classe treballadora».
 
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital»
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital» | Bumble Dee
Óscar García Jurado
Óscar García Jurado debuta com a articulista a Setembre amb un text que vincula el conflicte d'Orient Mitjà amb els interessos del capitalisme que se serveix del racisme, el masclisme, l'explotació ambiental o el militarisme per als seus interessos | «El capital necessita de l'Estat per a nodrir-se. Sempre ho ha fet. També en neoliberalisme. L'augment de la despesa militar suposarà disminuir despesa pública en educació, sanitat,… Això significarà un augment dels beneficis del capital que controla la provisió privada d'aquests serveis»
L'equip de la cooperativa a la Plaça del Mercat, ben a prop de la seva seu.
L'equip de la cooperativa a la Plaça del Mercat, ben a prop de la seva seu. | Ulisses Ortiz
Anna Pujol Navarro
Neu al carrer és una cooperativa dedicada a la creació, producció, management, acompanyament, comunicació i agitació general de projectes culturals
Moment de la presentació de la iniciativa, fa un any.
Moment de la presentació de la iniciativa, fa un any. | Reviu
Anna Pujol Navarro
Es tracta d'una eina nascuda per convertir la «jungla» del lloguer en un espai més segur i transparent | Fins ara, Reviu només estava operativa a la ciutat de Barcelona