En Moviment

La 'mani' de l'1 de Maig s'avança a Osona a aquest dissabte al vespre

Els treballadors de Le Porc Gourmet anuncien mobilitzacions si hi ha més accidents laborals

| 28/04/2017 a les 22:05h
Arxivat a: En moviment, manifestacions, Salvador Seguí, Panrico, CGT, COS, lluita obrera, 1 de Maig
Isabel Benítez, amb Jordi Sala, de la COS, a la presentació de 'Panrico: la vaga més llarga', ahir a la Muntanya de Llibres
Isabel Benítez, amb Jordi Sala, de la COS, a la presentació de 'Panrico: la vaga més llarga', ahir a la Muntanya de Llibres | Sara Blázquez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/04/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La manifestació de l'1 de Maig a Osona s'avança, com ha estat habitual en els últims anys. Aquesta vegada ho fa al vespre d'aquest dissabte 29 d'abril. La manfiestació, convocada pels sindicats CGT i COS, sortirà a les 7 de la tarda de la plaça del Carbó de Vic i anirà fins a la plaça del Pes, on es llegiran els manifestos. El lema de la manifestació serà «Autonomia obrera, cap a la vaga general».

Prèvia a la manifestació, hi haurà una xerrada, a 2/4 de 6 de la tarda, a la plaça de l'Estudiant, per demanar la llibertat d'Alfon, jove madrileny condemnat a presó per participar a la vaga general del 14 de novembre de 2012. L'acte és organitzat per Vigatans 1705.

Els actes de l'1 de Maig a Osona van començar aquest dijous amb la presentació del llibre Panrico: la vaga més llarga (Edicions del 1979). La presentació, organitzada per la COS, es va fer a la Muntanya de Llibres de Vic amb la presència d'una de les dues autores del llibre, la periodista Isabel Benítez. Abans, Setembre va entrevistar Benítez. L'entrevista es publicarà dilluns amb motiu de l'1 de Maig.

Els actes de l'1 de Maig a la comarca continuaven aquest dilluns a Vic i Manlleu. A Vic amb una xerrada organitzada per la CGT sobre Salvador Seguí, El Noi del Sucre, a càrrec d'Emili Cortavitarte, membre de la fundació Salvador Seguí. A Manlleu, amb una xerrada de Lídia Molano, membre de l'Esquerra Independentista, al Casal Boira Baixa, sobre «Feminisme(s) i lluita de classes».
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Imatge il·lustrativa
Setembre, per facilitar les cures i el descans de les persones de la redacció, farà festa durant tot el mes d'agost, com ha fet altres anys. Aquest descans només es trencaria si, excepcionalment, hi ha algun fet molt rellevant durant el mes. Bon agost a tothom!
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
Laura Arau
Reflexió de Laura Arau entorn de la convivència entorn de les places aprofitant les festes majors, tot vinculant-ho amb la proliferació dels discursos d'odi
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell | Laia Coronado Nadal
Laia Coronado Nadal
L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental organitza una taula de debat sobre la integració de persones migrants en l’economia social i solidària | Les dificultats burocràtiques són un primer impediment important i sovint insalvable fins que no s’aconsegueix la regularització administrativa, com a mínim al cap de tres anys