En moviment

Donen dues setmanes per abandonar l'immoble a una família amb dues menors a Vic

Era el segon llançament d'un pis d'un petit propietari al carrer Sant Pere de Vic

Una desena d'activistes de la PAH s'han concentrat davant de l'immoble

​Intenten desnonar una família amb menors que porta 25 anys al mateix pis de Vic

| 20/05/2026 a les 16:32h
Arxivat a: En moviment, denonanaments, habitatge, PAH, desnonaments
Activistes de la PAH concentrades davant de l'immoble afectat al moment de la visita de la comitiva judicial
Activistes de la PAH concentrades davant de l'immoble afectat al moment de la visita de la comitiva judicial | Ferran Domènech
Aquest dimecres a les 11 del matí hi havia previst un desnonament al carrer Sant Pere de Vic. La família té dues filles menors i portava catorze anys al pis. Actualment, estava en règim d'ocupació des de que se'ls va acabar el contracte fa tres anys i no els hi van renovar.

Tanmateix, la família ha al•legat que ha seguit pagant el lloguer, malgrat no tenir contracte. L'advocat de la propietat ha desmentit que estiguessin pagant lloguer, però segons documents als que ha tingut accés aquest mitjà, la família hauria estat pagant a l'Agència Tributària a compte d'un deute que hauria contret la propietària del pis amb aquest ens.

Un cop arribada la comitiva judicial, activistes de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) els han explicat que la família havia trobat un lloguer i tenia disponibilitat per abandonar l'immoble. Tanmateix, l'advocat de la propietat tan sols ha volgut oferir dues setmanes perquè la família abandoni el pis, sent el 3 de juny la data límit de sortida.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle | Jordi del Temple
Anna Pujol Navarro
Karina Gibert inaugura divendres a Berga «Economies per al bé comú», quatre activitats que abordaran la tecnologia, els límits del model econòmic, el cooperativisme i l'organització col·lectiva | El cicle continuarà fins al novembre amb un taller sobre els usos i l'ètica de la IA, un debat sobre alternatives econòmiques i un documental sobre sindicalisme i cooperativisme
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat | Jaume Ferrando / Directa
Laura Arau
«La disputa política és també una disputa cultural: qui posa nom a les coses, quins conflictes són visibles, quines veus són legítimes i quines alternatives podem arribar a imaginar» | «Autodefensar-nos no és només protegir-nos quan ens ataquen. És construir les condicions perquè puguem continuar actuant quan l'Estat, el mercat o la por intenten fer-nos recular. És poder resistir el càstig, però també impedir que el relat del càstig sigui l'únic que queda»
Una imatge de 'Nunkui', una de les pel·lícules que es projectaran a l'IndiFest
Una imatge de 'Nunkui', una de les pel·lícules que es projectaran a l'IndiFest
Josep Comajoan Colomé
El Festival de Cinema Indígena de Barcelona celebra la dinovena edició del 5 al 16 d'octubre amb la defensa del territori, els drets indígenes i la crisi ambiental entre els eixos de la programació | Activistes i cineastes indígenes de Guatemala, l'Amazònia brasilera i el poble wayuu participaran en els debats i col·loquis del festival