En moviment

​Intenten desnonar una família amb menors que porta 25 anys al mateix pis de Vic

Fa uns mesos se'ls va acabar el contracte de lloguer i actualment hi viuen en règim d'ocupació

La família ha denunciat que no tenen alternativa, ja que pateixen racisme immobiliari i no els volen llogar cap pis, malgrat han manifestat poden pagar lloguer

Tens intent de desnonament amb cinc menors al centre de Vic

| 09/04/2026 a les 19:38h
Arxivat a: En moviment, habitatge, desnonaments, PAH
Activistes de la PAH concentrades davant l'immoble afectat
Activistes de la PAH concentrades davant l'immoble afectat | Ferran Domènech
Aquest dijous a les deu del matí hi havia previst un desnonament al carrer Candi Bayés del barri del Remei de Vic. A l'immoble hi viu, des de fa 25 anys, una família amb tres fills, dos dels quals menors. A més, la dona de la família té una discapacitat reconeguda.

Fa uns mesos se'ls va acabar el contracte de lloguer i actualment hi viuen en règim d'ocupació. La família ha denunciat que no tenen alternativa, ja que pateixen racisme immobiliari i no els volen llogar cap pis, malgrat hagin manifestat poden pagar lloguer. «Encara que valgui mil euros ho pagarem, volem viure tranquils», deia un dels membres de la família.

A les deu tocades s'han presentat la comitiva judicial i el propietari del pis. Aquest darrer ha explicat que a ell també el fan fora del pis on viu, per aquesta raó va comprar el pis del carrer Candi Bayés sense saber que hi vivia gent. Per la seva banda, el procurador de la part demandant s'ha mostrat bel·ligerant dient que hi havia un procediment judicial i que s'havia de respectar.

D'altra banda, una quinzena d'activistes de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH) s'ha concentrat davant l'edifici i ha explicat a la comitiva que la família no marxaria, ja que els Serveis Socials de l'Ajuntament de Vic no els ha donat alternativa i no es podien quedar al carrer. També han anunciat que recorreran la decisió judicial.

Finalment, el desnonament s'ha suspès, però la comitiva judicial ha anunciat que el proper llançament s'efectuarà amb la presència de l'Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO) dels Mossos d'Esquadra.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Imatge il·lustrativa
Setembre, per facilitar les cures i el descans de les persones de la redacció, farà festa durant tot el mes d'agost, com ha fet altres anys. Aquest descans només es trencaria si, excepcionalment, hi ha algun fet molt rellevant durant el mes. Bon agost a tothom!
Espectacle de circ Les Cugules de l'associació La Despenjada.
Espectacle de circ Les Cugules de l'associació La Despenjada. | Sara Blázquez
Anna Pujol Navarro
El FESSrural aterra al Solsonès amb més de vint activitats i una fira amb una trentena d’entitats | El festival s’ha posicionat no només com un espai de trobada, sinó com una eina d'incidència política i social per disputar el model dominant
Mir i Vernet durant el vermut.
Mir i Vernet durant el vermut. | Sara Blázquez
Anna Pujol Navarro
El vermut literari celebrat pel FESSrural al Miracle va aprofundir en els conceptes de democràcia, reaccionisme, desgast, por o esperança | Jordi Mir i Roser Vernet van conversar sobre l'assaig 'El nostre feixisme: Una càpsula per combatre el supremacisme creant democràcia'