En moviment

Una jornada debat a Vic sobre les relacions públic-comunitàries

Professionals de l’àmbit públic i comunitari van debatre sobre nous marcs de col·laboració per avançar cap a una ciutat més justa i arrelada al territori, aquest dimecres a la Biblioteca Pilarín Bayés

La Comunalitat de Vic celebra quatre anys fent xarxa

| 27/02/2026 a les 17:15h
Arxivat a: En moviment, Comunalitat de Vic, relacions públic-comunitàries, economies comunitàries, Comunalitats Urbanes, món cooperatiu
Un moment de la jornada d'aquest dimecres a la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic
Un moment de la jornada d'aquest dimecres a la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic | Sara Blázquez Castells
Aquest dimecres, la Biblioteca Pilarín Bayés de Vic va acollir la jornada «Aliances pel bé comú», un espai de reflexió, debat i formació impulsat per la Comunalitat de Vic amb l’objectiu d’enfortir les relacions entre administracions públiques i comunitats, i fomentar les aliances públic-comunitàries com a marc estratègic per avançar cap a una ciutat més justa amb el territori i les persones.

La jornada va comptar amb la participació de l’Oficina de les Comunalitats Urbanes, que va situar el programa de les Comunalitats com un exemple consolidat de col·laboració entre sector públic i comunitat, així com de l’Institut de Recerca Urbana de Barcelona, que va aportar el marc conceptual de les relacions públic-comunitàries i els seus reptes actuals.

En la segona part de la jornada es va fer una taula rodona amb la participació de Rocío Benito, directora de Recursos i Inventari i secretària delegada de la Direcció de Patrimoni de l’Ajuntament de Barcelona; Albert Martín, de la Direcció General de Serveis de Participació i Innovació Democràtica de l’Ajuntament de Barcelona; i Aurora Corral, secretària de l’Ajuntament de Cerdanyola i expresidenta del CSITAL.

La conversa va permetre conèixer experiències innovadores de col·laboració entre administració i comunitat, com el programa de Patrimoni Ciutadà de l’Ajuntament de Barcelona, així com diverses estratègies tècnico-jurídiques que faciliten i donen cobertura a aquestes noves formes de relació institucional.

Des de les Comunalitats Urbanes es reivindica el model públic-comunitari com un paradigma que permet avançar amb més solidesa i eficàcia cap a solucions que responguin a les necessitats bàsiques de la població i als grans reptes socials, econòmics i ecològics de les societats contemporànies.

La jornada va reunir professionals i responsables institucionals en un matí de treball compartit que reforça la voluntat de continuar generant espais de debat i construcció col·lectiva. A Vic, diuen, es manté el compromís d’impulsar marcs de col·laboració que enforteixin el bé comú i la corresponsabilitat entre administració i comunitat.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Laia Gordi
Laia Gordi | Ulisses Ortiz
L’obra, editada per Tigre de Paper, reivindica el valor polític i social de les mares i parla de maternitats per a homes, dones i identitats dissidents | Aquest dissabte es fa la primera presentació del llibre a Barcelona; la segona serà a Taradell dimecres vinent
Representants de CoopCamp a la presentació de la FESCT
Representants de CoopCamp a la presentació de la FESCT
Durant aquests anys ha assessorat més d’un miler de projectes econòmics que han generat la creació de 79 cooperatives i entitats de l’economia social i 409 llocs de treball directes | La ponència inicial sondejarà les possibilitats de transformació de l’estructura econòmica i productiva del Camp de Tarragona tenint en compte el model turístic, l’energia, el consum i el comerç
Judit Ramos Pujol com a brigadista internacional a Rojava.
Judit Ramos Pujol com a brigadista internacional a Rojava. | Arxiu
Anna Pujol Navarro
L'osonenca ha escrit un relat de no-ficció amb les seves vivències, entrevistes i diaris que les Unitats Femenines de Protecció (YPG) de Rojava li van proporcionar | Ramos va marxar al Kurdistan el 2017 com a brigadista internacional i explica les conseqüències que va tenir el fet de ser dona i mare