En moviment

El nou Ateneu Popular de Vic tanca la campanya de micromecenatge recaptant gairebé el triple del que s’havien imposat com a mínim

Divendres va fer-se a La Reciclària una primera i molt concorreguda assemblea oberta del projecte

Properament anunciaran més novetats i una nova campanya per fer sòcies

Campanya per pagar les obres per habilitar el local del futur Ateneu Popular de Vic

| 16/12/2025 a les 19:34h
Arxivat a: En moviment, Ateneu Popular de Vic, ateneus populars, independentisme, moviments socials
Primera assemblea del nou Ateneu Popular, divendres a La Reciclària
Primera assemblea del nou Ateneu Popular, divendres a La Reciclària
El nou Ateneu Popular i Independentista de Vic ha tancat aquesta setmana la campanya de micromecenatge a Goteo amb 11.685 euros recaptats, procedents de 182 persones i entitats. La xifra supera d’escreix l’òptim que s’havien imposat, de 7.000 euros, i gairebé triplica els 4.000 de mínim de la campanya. La bona notícia arriba pocs dies després d’una primera i molt concorreguda assemblea del projecte que va fer-se divendres passat a l’espai de la Reciclària.

Segons expliquen en un comunicat, el projecte es configura com un pol de lluita i d’organització popular, dissenyat per ser un punt de trobada i coordinació per a les entitats i organitzacions locals, fomentant la xarxa comunitària al marge de lògiques privades. Aquest nou Ateneu, continuen dient, neix amb la ferma voluntat de sumar-se i donar un impuls significatiu a totes les lluites actuals que treballen per fer de Vic i els Països Catalans un lloc més habitable, alegre i combatiu.

Fins ara, el projecte ha tirat endavant l’esmentada campanya de micromecenatge per a assumir el cost de les obres d’habilitació del local. Després d'un acte inicial amb la presència de diversos Casals i Ateneus dels Països Catalans, divendres passat es va fer aquesta primera assemblea oberta.
En aquesta trobada, es va exposar detalladament la feina realitzada fins ara per un grup motor, incloent-hi la gestió del lloguer, l'habilitació de l'espai i la definició del vessant polític de l'Ateneu com un lloc de confluència per a diferents fronts de lluita anticapitalista, feminista, independentista i internacionalista, socialista, antifeixista i antiracista i ecologista.

El futur d'aquest projecte recau en una participació i militància activa de manera assembleària de persones i entitats de la ciutat. És per això que aquesta primera trobada es considera un èxit de convocatòria, amb l'assistència de gairebé 70 persones a títol individual i en representació de diverses entitats.

Aquesta primera assemblea va servir com a punt de partida per començar a definir de manera col·lectiva aspectes clau per al funcionament de l'Ateneu, com ara el model de participació, les necessitats de coordinació entre les entitats, els requisits físics que ha de complir l'espai, la programació d'activitats i campanyes, i fins i tot propostes per posar-li un nom a l'espai.

Pròximament, a través dels seus canals de xarxes socials (@ateneupopularvic), s'anunciarà la data i lloc de la segona assemblea oberta per continuar construint col·lectivament aquest nou Ateneu Popular i Independentista. També es donaran a conèixer més detalls sobre la proposta política del projecte i una futura campanya de sòcies.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
Els dos participants osonencs a la Flotilla denuncien que «TV3 ha donat poquíssima cobertura al segrest de 50 catalans per part de l'estat sionista» | «Passejant per Barcelona ens podem creuar amb turistes israelians que fa tres setmanes ens estaven torturant, no pot ser que això passi» | «No ens vam doblegar perquè estàvem tota l'estona acompanyats donant-nos suport»
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
La iniciativa ha sorgit de l'entorn escolar del menor afectat. Un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament | Txevi Rovira, alcalde de Santa Eulàlia: «S'ampliarà la denúncia, perquè estem clarament davant d'un delicte d'odi»
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika | Sara Blázquez Castells
Josep Comajoan Colomé
El projecte, impulsat per la cooperativa La Fera Ferotge, combina venda de bicicletes recondicionades, taller de reparació, autoreparació i lloguer | També inclou el projecte «La bici creix amb tu», una iniciativa de bescanvi de bicis infantils que n’afavoreix la reutilització i els allarga la vida útil