Des de dilluns és en marxa una campanya de micromecenatge a Goteo per recaptar diners per pagar les obres necessàries per habilitar el local del futur Ateneu Popular de Vic, al carrer de la Ramada. En concret, es demanen 7.000 euros, dels quals en només tres dies ja se n'han recaptat més de 5.000, gràcies a una vuitantena de cofinançadores que han aportat entre 15 i 1.000 euros cadascun.
Amb aquests diners es pensa pagar els costos del material i mà d'obra de paleteria, llauneria, pintura, electrificació i climatització del nou espai física, ja que tal com mostren en el vídeo de campanya, el local té hores d'ara diverses mancances com la falta de plaques al sostre, o de cablejat i quadre elèctric, o lavabos i piques. Amb tot, ara sí, després d'anys de buscar una ubicació adequada, l'Ateneu és a punt de convertir-se en una realitat en un local que havia acollit, entre altres, l'antic bar La Terra.
Interior del local on anirà el futur Ateneu Popular de Vic
El nou Ateneu Popular i Independentista de Vic pretén ser un punt de confluència d'organitzacions i generacions, on es creuin i impulsin totes aquelles lluites que treballen des d'una perspectiva anticapitalista, feminista, independentista, antifeixista i ecologista. Un punt de confluència, en definitiva, de cultura, debat, lluita, solidaritat i sobretot organització popular. I que cobreixi el buit dels últims anys que la ciutat ha estat mancada d'un local d'aquestes característiques, que posi l'organització i coordinació del moviment popular per davant del lucre i les lògiques d'enriquiment privat.
L'equip promotor de l'Ateneu veu el projecte dirigit a totes les entitats, organitzacions i persones a títol individual que vulguin aportar el seu granet de sorra per poder fer possible un espai de xarxa i organització popular a la ciutat. «Perquè necessitem un lloc on passin coses sense enriquir butxaques d'uns pocs, un lloc on organitzar-nos, on trobar-nos i fer de Vic i els Països Catalans un lloc més habitable, alegre i combatiu», afirmen en la presentació de la campanya.









.jpg)






