En moviment

Campanya per pagar les obres per habilitar el local del futur Ateneu Popular de Vic

En tres dies ja s'han reunit més de 5.000 dels 7.000 euros que es demanen en una primera fase per pagar els costos de material i mà d'obra per adecentar el local del carrer de la Ramada

El local té hores d'ara diverses mancances com la falta de plaques al sostre, o de cablejat i quadre elèctric, o lavabos i piques

Les Jornades Antifeixistes presenten la programació, que es farà aquest dissabte als Habitatges Montseny de Vic

| 05/11/2025 a les 19:08h
Arxivat a: En moviment, Ateneu Popular de Vic, anticapitalisme, independentisme, micromecenatge
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/11/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

Des de dilluns és en marxa una campanya de micromecenatge a Goteo per recaptar diners per pagar les obres necessàries per habilitar el local del futur Ateneu Popular de Vic, al carrer de la Ramada. En concret, es demanen 7.000 euros, dels quals en només tres dies ja se n'han recaptat més de 5.000, gràcies a una vuitantena de cofinançadores que han aportat entre 15 i 1.000 euros cadascun.

Amb aquests diners es pensa pagar els costos del material i mà d'obra de paleteria, llauneria, pintura, electrificació i climatització del nou espai física, ja que tal com mostren en el vídeo de campanya, el local té hores d'ara diverses mancances com la falta de plaques al sostre, o de cablejat i quadre elèctric, o lavabos i piques. Amb tot, ara sí, després d'anys de buscar una ubicació adequada, l'Ateneu és a punt de convertir-se en una realitat en un local que havia acollit, entre altres, l'antic bar La Terra.
 

Interior del local on anirà el futur Ateneu Popular de Vic


El nou Ateneu Popular i Independentista de Vic pretén ser un punt de confluència d'organitzacions i generacions, on es creuin i impulsin totes aquelles lluites que treballen des d'una perspectiva anticapitalista, feminista, independentista, antifeixista i ecologista. Un punt de confluència, en definitiva, de cultura, debat, lluita, solidaritat i sobretot organització popular. I que cobreixi el buit dels últims anys que la ciutat ha estat mancada d'un local d'aquestes característiques, que posi l'organització i coordinació del moviment popular per davant del lucre i les lògiques d'enriquiment privat.

L'equip promotor de l'Ateneu veu el projecte dirigit a totes les entitats, organitzacions i persones a títol individual que vulguin aportar el seu granet de sorra per poder fer possible un espai de xarxa i organització popular a la ciutat. «Perquè necessitem un lloc on passin coses sense enriquir butxaques d'uns pocs, un lloc on organitzar-nos, on trobar-nos i fer de Vic i els Països Catalans un lloc més habitable, alegre i combatiu», afirmen en la presentació de la campanya.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
Els dos participants osonencs a la Flotilla denuncien que «TV3 ha donat poquíssima cobertura al segrest de 50 catalans per part de l'estat sionista» | «Passejant per Barcelona ens podem creuar amb turistes israelians que fa tres setmanes ens estaven torturant, no pot ser que això passi» | «No ens vam doblegar perquè estàvem tota l'estona acompanyats donant-nos suport»
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
La iniciativa ha sorgit de l'entorn escolar del menor afectat. Un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament | Txevi Rovira, alcalde de Santa Eulàlia: «S'ampliarà la denúncia, perquè estem clarament davant d'un delicte d'odi»
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika
Un moment del «Diàleg sobre rodes», el col·loqui sobre la bicicleta que va fer-se a la inauguració de Ciclika | Sara Blázquez Castells
Josep Comajoan Colomé
El projecte, impulsat per la cooperativa La Fera Ferotge, combina venda de bicicletes recondicionades, taller de reparació, autoreparació i lloguer | També inclou el projecte «La bici creix amb tu», una iniciativa de bescanvi de bicis infantils que n’afavoreix la reutilització i els allarga la vida útil