La plataforma Per una Plana Viva comença el curs amb la «Festa de la Plana» a Manlleu

La jornada del 27 de setembre al Casal Boira Baixa inclourà un espai de reflexió, un dinar popular, una taula rodona amb altres entitats de defensa del territori i una actuació musical

​Revifa l'oposició a fer un macropolígon de 600.000 metres quadrats entre Esfosa i l'Eix Transversal

| 19/09/2025 a les 16:26h
Arxivat a: En moviment, Per una Plana Viva, medi ambient, medi natural
Representants de les entitats que formen part de la plataforma Per una Plana Viva
Representants de les entitats que formen part de la plataforma Per una Plana Viva
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/09/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La plataforma Per una Plana Viva organitza el dissabte 27 de setembre al Casal Boira Baixa de Manlleu la «Festa de la Plana» per continuant mantenint vives les reivindicacions que ja ha fet públiques en els últimes temps i amb l'objectiu de «continuar aportant idees, coratge i empenta a la comarca d'Osona», segons diuen en el comunicat de presentació de la jornada. Tot plegat, amb el propòsit de «crear un horitzó pròsper i possible per a la nostra Plana de cara a les dècades vinents», i «enderiats a decidir aquest futur conjuntament».
 
La jornada començarà a partir de les 10 del matí, fent balanç del curs anterior i traçant noves línies d’actuació. Serà el moment d’escoltar-se entre entitats i particulars de la Plana i veure de quina manera s'organitzen per continuar treballant conjuntament. 
 
Al migdia hi haurà un dinar comunitari que anirà seguit d'una taula rodona on es compartiran experiències amb altres plataformes de lluita pel territori com Salvem Les Valls, Pirineu Viu, SOS Costa Brava i l’Assemblea Catalana per la Transició Ecosocial. «Una oportunitat única per posar-nos al dia del que es cou al país i per començar a fer passes cap a una Plana més viva, rica i justa per a tothom», diu la plataforma en el seu comunicat.
 

La jornada es tancarà amb una nota festiva i familiar amb l'actuació musical d’un artista local del qual no en diuen el nom. La jornada disposarà d'un servei de canguratge per a la canalla.

 El comunicat de Per una Plana Viva acaba dient: «No ens enganyarem. Constatem que sí, que cada dia, malgrat els discursos reinflats i les bones paraules, hi ha poca acció i poca cultura de canvi. La cosa no xuta. Ja ho sabem i per això hi som. Entenem que els tempos polítics són curts, que els exercicis empresarials es tanquen cada any, que la burocràcia se’ns menja, que s’han de pagar lletres i que vivim en un món que no sap consumir sense consumir més. Però per això hi som. Perquè malgrat els malgrats volem una Plana viva i trobarem la manera de fer-la».
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle | Jordi del Temple
Anna Pujol Navarro
Karina Gibert inaugura divendres a Berga «Economies per al bé comú», quatre activitats que abordaran la tecnologia, els límits del model econòmic, el cooperativisme i l'organització col·lectiva | El cicle continuarà fins al novembre amb un taller sobre els usos i l'ètica de la IA, un debat sobre alternatives econòmiques i un documental sobre sindicalisme i cooperativisme
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat | Jaume Ferrando / Directa
Laura Arau
«La disputa política és també una disputa cultural: qui posa nom a les coses, quins conflictes són visibles, quines veus són legítimes i quines alternatives podem arribar a imaginar» | «Autodefensar-nos no és només protegir-nos quan ens ataquen. És construir les condicions perquè puguem continuar actuant quan l'Estat, el mercat o la por intenten fer-nos recular. És poder resistir el càstig, però també impedir que el relat del càstig sigui l'únic que queda»
Una imatge de 'Nunkui', una de les pel·lícules que es projectaran a l'IndiFest
Una imatge de 'Nunkui', una de les pel·lícules que es projectaran a l'IndiFest
Josep Comajoan Colomé
El Festival de Cinema Indígena de Barcelona celebra la dinovena edició del 5 al 16 d'octubre amb la defensa del territori, els drets indígenes i la crisi ambiental entre els eixos de la programació | Activistes i cineastes indígenes de Guatemala, l'Amazònia brasilera i el poble wayuu participaran en els debats i col·loquis del festival