Durant el mes de juny s'està portant a terme el cicle 'Visibilització del lesbianisme a través del cinema', amb la coordinació del Festival Clam i l'organització i suport dels Serveis territorials a la Catalunya Central del Departament d’Igualtat i Feminisme amb col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
La primera parada va ser Gurb, el 13 de juny, amb el film Alteritats, i divendres 20 de juny serà el torn de Solsona amb Sangre en los labios. Les següents pel·lícules seran Retrato de una mujer en llamas a Moià el 22 de juny i a Calaf el 26 de juny, Carol a Berga el 25 de juny i a Prats de Lluçanès el 29 de juny, i Blue jean a Manresa el 27 de juny.
Segons el Festival Clam, es tracta d’una selecció de cinc títols importants que han fet avançar la reivindicació homosexual en el context cinematogràfic. Totes les projeccions són gratuïtes i venen acompanyades d’una presentació inicial i d’un debat posterior. A part de la coordinació del Clam, hi col·labora el Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya, els Ajuntaments de Manresa, Solsona, Vic, Moià, Calaf, Berga, Prats de Lluçanès i Gurb, així com diversos consells comarcals i tots els cinemes i espais de projecció.