En Moviment

El festival «Pirineu, terra de versos» es farà el 23 i 24 d'agost a Ripoll i la Seu d'Urgell

Organitzat per les llibreries La Lluerna de Ripoll i el Refugi de la Seu d'Urgell, busca descentralitzar els festivals de poesia i música

Aquest any, a més, tindrà com a prèvia la presentació en les dues llibreries del llibre sobre Estellés que ha escrit Pau Alabajos

La Barraca comença la gira d'estiu i tardor per portar llibres als pobles del Pirineu

| 23/07/2024 a les 19:03h
Arxivat a: En moviment, poesia, Pirineu, Pirineu terra de versos, La Lluerna, El Refugi, Vicent Andrés Estellés, Pau Alabajos
Un moment de la primera edició del festival, a la Seu d'Urgell
Un moment de la primera edició del festival, a la Seu d'Urgell | Josep Comajoan Colomé
Aquesta notícia es va publicar originalment el 23/07/2024 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest mes d’agost esfarà una nova edició del festival de poesia «Pirineu, terra de versos». Aquest festival és liderat per dues llibreries cooperatives, El Refugi de la Seu d’Urgell i la Lluerna de Ripoll. «Pirineu, terra de versos», que aquest any arriba a la tercera edició, és un festival de poesia i música a la muntanya descentralitzat amb dues seus on es realitzen dos recitals diferenciats en dies consecutius.

El dia 23 d’agost es donarà el tret de sortida del festival al claustre del monestir de Ripoll. En aquesta vetllada hi actuaran els poetes Elena Sixto, Abdalrahman Alqalaq, Anna Serra i Roc Casagran. Per finalitzar la vetllada hi haurà l'actuació del duet de música electrònica Jansky, format a Palma per l’ambientòleg mallorquí Jaume Reus i la poeta berguedana Laia Malo.

El Festival continuarà l'endemà, 24 d’agost, a la Sala Immaculada de la Seu d’Urgell. Es comptarà amb la presència dels poetes Jessica Ferrer, Teresa Colom, Antoni Caus, Eduard Escoffet i Raquel Santanera. A la Seu d’Urgell també hi haurà l’actuació final del duet Jansky.

Aquest any, els preus de les entrades tindrà un cost de 5 euros a totes dues seus.

A més, com a novetat d’aquesta edició, hi hauarà un parell d’actes previs al festival. Es tracta de la presentació de Vicent Andrés Estellés. La veu d’un poble, amb l’autor i músic valencià Pau Alabajos, que emmararà la tercera edició del «Pirineu, terra de versos» dintre dels actes que s’estan duent a terme arreu dels Països Catalans per commemorar el centenari del naixement del poeta de Burjassot. Aquesta trobada es farà el dia 21 d’agost a la llibreria La Lluerna de Ripoll i el dia 22 d’agost a la llibreria El Refugi de La Seu d’Urgell. En tots dos casos a les 7 del vespre. Aquests actes previs al festival seran en format gratuït.
 

El festival compta amb el suport de l’Ajuntament de La Seu d’Urgell, els ateneus cooperatius de l’Alt Pirineu i Aran i de Terres Gironines, Institut de Desenvolupament de l’Alt Pirineu i Aran, l’Associació Llibre del Pirineu, la XES Alt Pirineu, l’IEC i la Generalitat de Catalunya.

El Refugi, Llibreria Crítica i La Lluerna Llibreria són projectes cooperatius que van néixer fa gairebé tres anys amb la voluntat d’incidir culturalment en comarques de muntanya com el Ripollès i l’Alt Urgell. Des de la venda de llibres i la programació cultural periòdica, aposten per la descentralització de la cultura i l'enxarxament cooperatiu al Pirineu.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Alguns dels fruits silvestres comestibles.
Alguns dels fruits silvestres comestibles. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
El projecte Plantes Oblidades recupera l’ús de cinc fruits per al seu aprofitament alimentari | El foment de l’economia rural, la millora de la biodiversitat forestal i l’increment de la resiliència davant el canvi climàtic en són els tres eixos principals
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés.
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés. | Hernani Burujabe
Serà una jornada d’intercanvi, col·laboració i acords entre els agents que impulsen la transició ecosocial | El congrés es desenvoluparà durant el matí del 18 de juny a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV)
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès.
Una de les activitats inicials s'ha portat a terme a Olius, al Solsonès. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
Itinerants per diferents comarques de la Catalunya, les activitats són organitzades per les entitats de la Taula Estratègica de Cultura | El cicle vol afavorir la cultura arrelada, la dinamització cultural i l’enxarxament entre projectes