En Moviment | Medi ambient

Caminada per presentar la moció en defensa dels espais agraris de la Plataforma Per una Plana Viva

Serà aquest diumenge 3 d'abril, sortirà de Calldetenes i tindrà quatre quilòmetres

La moció demana, entre altres coses, un pacte pel territori a la Plana de Vic en forma de Carta del Paisatge

Entitats ambientalistes d'Osona es reagrupen entorn de la plataforma Per una Plana Viva

| 01/04/2022 a les 18:28h
Arxivat a: En moviment, Per una Plana Viva, paisatge, ecologisme, medi natural, Per una Plana Vic
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 01/04/2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Plataforma Per una Plana Viva organitza aquest diumenge 3 d'abril una matinal d'activitats per descobrir els entorns i els valors de la Plana de Vic, alhora que es presenta públicament una moció que volen entrar als ajuntaments.

Es començarà a les 10 del matí amb una caminada de quatre quilòmetres que sortirà de la plaça Onze de Setembre de Calldetenes. La caminada pretén mostrar el valor del mosaic agroforestal de la Plana de Vic, i els perills que suposa la seva contínua urbanització i fragmentació. Les explicacions aniran a càrrec de Carles Martorell, del Grup de Naturalistes d’Osona, i de Gil Erra, del Club Excursionista de Calldetenes i Adoberies No.

A les 12, a la mateixa plaça Onze de Setembre, es presentarà el document que es vol entrar a tots els ajuntaments de la Plana de Vic, en forma de moció, per ser aprovada als diferents plens municipals. El document fa un seguit de demandes concretes, en el sentit de defensar una planificació conjunta i coherent a tota la Plana de Vic, que valori aquest mosaic agroforestal, i que posi límits als creixements urbanístics i d’infraestructures. En el mateix acte, les persones i entitats podran començar a repartir-se els ajuntaments, per arribar al màxim de poblacions possibles, tot fent xarxa.

En concret, la moció demana que la Generalitat desplegui a Osona la Llei d’espais agraris; que es faci a la Plana de Vic una Carta del Paisatge, que és un pacte pel territori entre tots els agents, des d'institucions a societat civil i agents econòmics; la creació d’una agència de dinamització de la pagesia, que faci de banc de terres per acompanyar i promocionar noves incorporacions a pagès, i finalment, el compromís dels ajuntaments per aprofitar el que ja hi ha construït, i la realització d’un mapa de sòls per posar en valor els terrenys agraris.

S'acabarà amb un fi de festa amb música. Marc Ginestà tocarà, entre d’altres, la cançó Terra! de Josep Maria Puigdomènech.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Imatge il·lustrativa
Setembre, per facilitar les cures i el descans de les persones de la redacció, farà festa durant tot el mes d'agost, com ha fet altres anys. Aquest descans només es trencaria si, excepcionalment, hi ha algun fet molt rellevant durant el mes. Bon agost a tothom!
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
Laura Arau
Reflexió de Laura Arau entorn de la convivència entorn de les places aprofitant les festes majors, tot vinculant-ho amb la proliferació dels discursos d'odi
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell | Laia Coronado Nadal
Laia Coronado Nadal
L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental organitza una taula de debat sobre la integració de persones migrants en l’economia social i solidària | Les dificultats burocràtiques són un primer impediment important i sovint insalvable fins que no s’aconsegueix la regularització administrativa, com a mínim al cap de tres anys