En Moviment | Medi ambient

Caminada i xerrada sobre el model d'energia d'Osona de la plataforma Per una Plana Viva

L'activitat serà aquest diumenge 11 d'abril

La caminada, de 7 quilòmetres, discorrerà per terrenys dels voltants de Torelló i Manlleu, on hi havia projectades algunes macroinstal·lacions de plaques solars

Entitats ambientalistes d'Osona es reagrupen entorn de la plataforma Per una Plana Viva

| 08/04/2021 a les 21:11h
Arxivat a: En moviment, medi ambient, sostenibilitat, Per una Plana Viva
Aquesta notícia es va publicar originalment el 08/04/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

La plataforma Per una Plana Viva organitza aquest diumenge 11 d'abril una caminada i una xerrada per continuar amb el debat sobre el model de desenvolupament social i econòmic, però també energètic, es vol per a la Plana de Vic i la comarca d'Osona.

La caminada, de 7 quilòmetres, discorrerà per terrenys rurals dels voltants de Torelló i Manlleu. Sortirà a les 10 del matí del polígon Mas La Caseta de Muntades, a Torelló, i anirà fins prop del turó de Puig-Agut, a cavall dels municipis de Manlleu, l'Esquirol i Torelló, on a les 12 es farà la xerrada.

La xerrada buscarà respostes a les preguntes «Té sentit posar plaques solars en terreny rústic? D'on hem de treure l'energia a Osona?», i anirà a càrrec de Gil Salvans, responsable tècnic de l'Agència Local de l'Energia d'Osona.

Les inscripcions per l'activitat es poden fer a partir de 2/4 de 10 del matí al punt de sortida de la caminada.

La plataforma Per una Plana Viva ha nascut arran de la proposta de creixements urbanístics d’alguns ajuntaments, la projecció de nous polígons, parcs solars en sòl rústic (alguns dels quals projectats inicialment en terrenys pels quals discorrerà la caminada de diumenge), o la planificació de nous vials i variants. Segons les entitats que formen part de la plataforma, aquests projectes «plantegen molts dubtes sobre el futur de la Plana de Vic».

D'aquí que, per tenir una visió més àmplia, més enllà de cada lluita local, s'organitzin a través d'aquesta nova plataforma més àmplia, amb l'objectiu de «salvaguardar l’espai agrari, aprofitar i dignificar els espais ja construïts, revitalitzar pobles i barris per fer viable el petit comerç, i reduir la necessitat de mobilitat privada».
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa