En Moviment | Activisme cultural

Homenatge a Toni Coromina en el primer aniversari de la seva mort

L'acte es fa aquest diumenge 28 de novembre al teatre Atlàntida de Vic i comptarà amb la participació de diverses persones que el van conèixer i amb qui va compartir alguns dels seus múltiples projectes culturals i periodístics

Carta oberta a Toni Coromina, habitant de la llum

| 24/11/2021 a les 11:03h
Arxivat a: En moviment, Toni Coromina
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 24/11/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest diumenge 28 de novembre es fa al teatre Atlàntida de Vic un homenatge al periodista i activista Toni Coromina, mort ara precisament fa un any. L'acte, organitzat per l'Ateneu de Vic, L'Atlàntida i la Jazz Cava, pretén ser un gran homenatge públic ii de comiat i record amb la complicitat de moltes de les persones que el van acompanyar en diversos moments i activitats de la seva vida.

Toni Coromina va destacar com a impulsor d’activitats tant lúdiques com sociopolítiques en la seva joventut, sempre crítiques i transgressores, o periodístiques i culturals de tota mena més endavant. Va fundar diverses revistes d'efímera existència i va destacar com a cronista de la vida cultural vigatana en articles publicats tant a la premsa nacional com a la comarcal i en diversos llibres.

L'acte de diumenge comptarà amb les actuacions de Fausto Gramola i Marc Vernis, Albert Vidal, Rafael Subirachs, Coral Bajillas, El blues de l’estació, La Palma Jazz Band, Calvino i Power Burcas/ Inumazigh. També hi haurà diversos parlaments, a càrrec de persones que el van conèixer i compartir projectes en diferents moments de la seva vida: Albert Om, periodista; Lluís Massana, amic; Eusebi i Ester Coromina, germans de Toni Coromina; Jordi Puntí, escriptor; Assumpta Llagostera, amiga; Jaume Collell, periodista; Carmina Garcia, amiga; Aiman i Hakim, fill i nebot de l'homenatjat; Manolo Garcia i Quimi Portet, músics; Jesús Soler, activista del Grup de Defensa del Ter, i Pep Palau, periodista. Conduirà l’acte el Professor Ginestet.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa