En Moviment | Festival Protesta

El Festival Protesta de cinema de crítica social presenta el cartell de la seva sisena edició: Protesta 6.0

El 'Protesta 6.0' vol reflexionar sobre com s'està transformant la societat i la seva capacitat crítica amb l'ús de les noves tecnologies, internet i les xarxes socials.

El cartell, un gran ull en diferents dispositius mòbils, és un homenatge a Metropolis, 1984, Blade Runner o les sèries més recents Black Mirroro el Conte de la Criada.

La nova edició del festival serà a Vic del 19 al 28 d'octubre, i farà tres sessions prèvies a Tona, Manresa i Barcelona.

El Festival Protesta de Vic tanca la cinquena edició amb una Festa de les Arts

| 20/09/2018 a les 19:06h
Arxivat a: En moviment, Festival Protesta, curtmetratges, crítica social, festival protesta, protesta, cinema
Imatge de la campanya de misteri del Protesta 6.0
Imatge de la campanya de misteri del Protesta 6.0 | Partee
Aquesta notícia es va publicar originalment el 20/09/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Durant unes setmanes s'han pogut veure a Vic i Barcelona cartells on hi apareixia el missatge #HeVistCoses i un enorme ull de neó vermell en un dispositiu mòbil. El hashtag, extret de la famosa frase de la pel·lícula Blade runner (1982), és una pista sobre la temàtica escollida pel Festival Protesta en la seva sisena edició, denominada: Protesta 6.0.

Blade Runner descobria que en un futur no gaire llunyà –el 2019, que ara ja tenim a tocar– la humanitat seria capaç de crear 2 robots físicament idèntics a les persones, això sí, mancats de sentiments i amb una força sobrehumana. El festival considera que no estem tan lluny d'aquesta realitat, i que la societat s'està transformant a una velocitat de vertigen i tot allò que és relatiu a internet i al món virtual evoluciona a un ritme que supera la nostra capacitat d'adaptació.

«D'una banda hi ha la sensació de ser absorbides per grans quantitats d'informació que no tenim temps d'assimilar o contrastar, perdem el control d'allò que pengem a les xarxes i formem part dels algoritmes que ens transformen en consumidores sense opinió. Però de l'altra banda, tenim la possibilitat d'organitzar-nos en moviments amb més agilitat i a distància, la tecnologia s'ha fet més accessible i tenim la possibilitat de visibilitzar i donar veu a causes silenciades».

Ens agrada o no ens agrada aquesta transformació? Ens fan lliures les xarxes? Qui controla aquesta informació? Basant-se en totes aquestes preguntes el festival presenta un cartell que vol ser un homenatge a Fritz Lang i a la seva Metrópolis (1927), a Blade Runner, tant al llibre de Philip K. Dick com a la pel·lícula de Ridley Scott (1974), a Matrix de les germanes Wachowski (1999), a 1984 d'Orwell, o a les sèries més recents Black Mirror i El conte de la criada. Una imatge que, des de l'ull que tot ho veu, convida a reflexionar i a ser crítics en l'ús i el consum de les noves tecnologies.

El cartell i la imatge del Protesta 6.0 han estat desenvolupats per l'agència vigatana de disseny creatiu Partee.
 


La sisena edició del Festival Protesta

Enguany, el Festival Protesta, tindrà lloc del 19 al 28 d'octubre a la ciutat de Vic. El festival tornarà a crear un espai per a la projecció, divulgació i difusió del cinema de crítica social amb una àmplia programació de llargmetratges, curtmetratges i activitats paral·leles relacionades amb la temàtica escollida a la sisena edició.

Aquest any s'han presentat al concurs de curtmetratges gairebé 400 treballs procedents de 43 països d'arreu del món, dels quals, se n'han seleccionat 12 que formaran part de la Selecció Oficial i que opten als premis de Millor Curtmetratge Documental, Millor Curtmetratge de Ficció i Premi del Públic. Entre els finalistes seleccionats hi ha treballs procedents de Rússia, Catalunya, Estat Espanyol, Sàhara Occidental, Xina, Brasil, França o Regne Unit, i tracten temàtiques com la repressió durant la guerra civil espanyola, la censura al Marroc, el drama de les persones refugiades, el racisme o el transgènere a la Xina.

Prèviament a l'inici del festival, hi haurà 3 sessions programades per escalfar motors. La primera serà a Tona, el dia 11 d'octubre, en una projecció organitzada juntament amb l'associació Tona Visual; la segona serà a Manresa el dia 14 d'octubre, en un acte organitzat amb el Cineclub i, la tercera, serà a Barcelona, al cinema Zumzeig, el 17 d'octubre. Posteriorment, a l'Ateneu l'Harmonia de Barcelona, es podran veure els curtmetratges de l'edició 2018 en una sessió que es farà el dia 23 de novembre.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
M. Carme Rafecas ressenya 'Tardor' (Raig verd, 2019), d'Ali Smith
M. Carme Rafecas ressenya 'Tardor' (Raig verd, 2019), d'Ali Smith
M. Carme Rafecas
M. Carme Rafecas estrena la secció 'Més llibres, més lliures' amb la ressenya de 'Tardor' (Raig Verd, 2019), la primera novel·la del quartet estacional d'Ali Smith
Loquillo
Loquillo | Lucía de Andrés
Jordi Martí Font
«Com que no fas cap gest per diferenciar-te de la majoria d'espanyolistes que hi ha i que et lloen acabes essent la BSO dels feixistes i això a algú que, com tu, presumeix de ser antifeixista l'hauria de posar molt nerviós» | «De tu, nascut al Poble Sec i nét d'un antifeixista, adulador de Durruti, esperàvem alguna cosa més que acabar endollat als mítings de BOCS»
Imatge de bona sintonia entre les delegacions del PSOE i ERC durant una de les trobades que han fet per negociar la investidura de Pedro Sánchez
Imatge de bona sintonia entre les delegacions del PSOE i ERC durant una de les trobades que han fet per negociar la investidura de Pedro Sánchez | PSOE
Jordi Martí Font
«No importa massa que els principals beneficiats del pacte a nivell organitzatiu siguin els del PSOE, una organització política de dretes al servei dels amos de sempre i ara més que mai» | «La segona transició està en marxa i, vista la primera, l'única forma de fer-li front continua sent la mateixa de sempre: des del carrer i sense deixar de perdre el somriure, amb paciència i sense desànim perquè segur que veurem coses desconcertants i descensos al pou de la llonganissa adulterada dels que marquen època»