#NoCallaremVic

Teatre i cinema a les Jornades Republicanes per la Llibertat d'Expressió

Etcètera Teatre representa aquest dijous, Dia Mundial de la Llibertat d'Expressió, 'El crit del silenci' a la plaça de la Noguera

Tot seguit es projectarà a l'Espai ETC el documental 'Libertad de impresión' i el curt 'Bear Story'

​Valtonyc: «El meu delicte ha estat fer una cançó i no violar una dona en grup»

| 02/05/2018 a les 17:59h
Arxivat a: NO CALLAREM VIC, llibertat d'expressió, Jornades Republicanes per la Llibertat d'Expressió, Bear Story, teatre, Libertad de impresión, cinema
Imatge del documental 'Libertad de impresión' que parteix de la denúncia de la censura a la portada d''El Jueves' on es mostrava a Felipe i Letizia fent sexe
Imatge del documental 'Libertad de impresión' que parteix de la denúncia de la censura a la portada d''El Jueves' on es mostrava a Felipe i Letizia fent sexe
Aquesta notícia es va publicar originalment el 02/05/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dijous, Dia Mundial de la Llibertat d'Expressió, serà el torn del teatre i el cinema dins les Jornades Republicanes per la Llibertat d'Expressió que s'estan fent durant tota la setmana a Vic a iniciativa de diferents col·lectius i entitats i dins la campanya No Callarem. 

A les 8 del vespre, a la plaça de la Noguera, hi haurà l’acció teatral d’Etcètera Teatre El crit del silenci, mentre que a 2/4 de 10 es projectarà el documental Libertad de impresión i el curtmetratge Bear Story a l’Espai ETC, una activitat organitzada per Cineclub Vic, Festival Nits de Cinema Oriental i Festival Protesta.

Libertad de impresión planteja el tema de la censura. Partint del segrest de la revista satírica El Jueves per part d'un jutge el 2007 per una il·lustració a portada dels aleshores prínceps Felipe i Letizia fent sexe, el documental es planteja si l'humor té límits. La conclusió és que sí: la monarquia. 

Bear Story, per la seva part, és una producció xilena que explica la història d'un os músic inspirada en el cas real de l'avi del director, Leopoldo Osorio, que després del cop d'estat de Pinochet es va veure obligat a l'exili. 

 
[NO CALLAREM VIC és una secció especial de col·laboració de SETEMBRE amb les Jornades Republicanes per la Llibertat d'Expressió en el marc de la campanya No Callarem Vic]
Imatge il·lustrativa
Aleix Auber
Aleix Auber
Fotoreportatge d'Aleix Auber, aquest dissabte al matí, pels carrers de Banyoles, en ple confinament a causa del Covid19 | «Distància, però també complicitat, somriures davant de mirades desconfiades i poques paraules, són el resum perfecte d’aquest dia a dia»
Maria Saladich és cirurgiana a l'Hospital General de Vic, però és també il·lustradora. En ple confinament per la crisi del coronavirus enceta una col·laboració amb Setembre
Maria Saladich és cirurgiana a l'Hospital General de Vic, però és també il·lustradora. En ple confinament per la crisi del coronavirus enceta una col·laboració amb Setembre | Eudald Palma
Sara Blázquez
Entrevista a Maria Saladich, cirurgiana a l'Hospital General de Vic i il·lustradora | Aprofitem les facilitats que ofereixen les noves tecnologies i la seva setmana de reserva a la feina per parlar de la nova col·laboració amb Setembre, però també de la crisi del coronavirus, del sistema sanitari, de les xarxes de suport o de la importància de posar la vida al centre
El confinament ha enganxat a Pol Rifà, autor de la ressenya, llegint 'Serem Atlàntida', de Joan Benesiu (Edicions del Periscopi, 2019)
El confinament ha enganxat a Pol Rifà, autor de la ressenya, llegint 'Serem Atlàntida', de Joan Benesiu (Edicions del Periscopi, 2019) | Pol Rifà
Pol Rifà
Pol Rifà reflexiona des del confinament sobre 'Serem Atlàntida' (Edicions del Periscopi) i El meridià de París (Edicions Poncianes) | «A la novel·la es planteja que en la societat de l’espectacle tot és susceptible d’esdevenir un simulacre. En el sentit que la realitat es presenta com un decorat fruit de l’alienació i del consum generalitzat. Veient la situació actual m’aventuro a plantejar que el confinament també pot acabar convertint-se en un simulacre propi d’una societat de control»