En Moviment | Llibres

Salah Jamal presenta a Vic el seu llibre ‘Nakba. 48 relats de vida i resistència a Palestina’

L’acte és aquest dissabte dia 21 a la Muntanya de Llibres organitzat conjuntament amb Tigre de Paper i Setembre

L’autor estarà acompanya a la presentació de Toni Coromina, Laura Arau i Joan Coma Roura

​Un crit a la memòria: 69 anys en la diàspora

| 19/04/2018 a les 16:08h
Arxivat a: En moviment, Palestina, Nakba, Salah Jamal, Tigre de Paper, llibres
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/04/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Salah Jamal, metge i escriptor d’origen palestí, serà aquest dissabte dia 21 a Vic per presentar la seva última obra ‘Nakba. 48 relats de vida i resistència a Palestina’, que ha editat Tigre de Paper Edicions. L’acte serà a les 6 de la tarda a la Muntanya de Llibres i està organitzat per l’editorial, la llibreria i Setembre. La presentació anirà a càrrec del propi autor, que estarà acompanyat de Toni Coromina, periodista; Laura Arau, activista i membre de Tigre de Paper, i Joan Coma Roura, sociòleg i regidor de Capgirem Vic-CUP.

El títol del llibre es remet a la Nakba (‘catàstrofe’ en caalà) palestina, de la qual ara se’n commemora el 70è anivesrari. A ‘Nakba. 48 relats de vida i resistència a Palestina’, Salah Jamal recupera la seva pròpia memòria familiar per recórrer l’evolució de 70 anys de conflicte a Palestina. L'autor relata el desplaçament forçat de la seva família, durant la seva infància, el dia a dia de l’ocupació militar, els tocs de queda... però també l'esperança i l'amor que regnen en moments de desesperació.

Es tracta de 48 relats que exemplifiquen una catàstrofe, però que a la vegada estan impregnats d’escalf i tendresa, fins i tot amb una bona dosi de sàtira i humor negre, en un intent d’allunyar-se del drama que suposa viure sota una ocupació militar permanent, aproximant al lector a unes històries que modificant l’escenari d’una ocupació militar de ben segur es podria fer seves. Els relats estan acompanyats d’il·lustracions del dibuixant Miquel Ferreres.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Una veïna de Calldetenes amb l'últim número de 'L'Espiga'
Una veïna de Calldetenes amb l'últim número de 'L'Espiga' | Josep Comajoan Colomé
Josep Comajoan Colomé
Hi poden concórrer joves d’entre 16 i 30 anys amb articles de periodisme local inèdits o publicats en algun mitjà | El millor article serà guardonat amb un premi de 1.000 euros
Programa inaugural de Ràdio Entreveus
Programa inaugural de Ràdio Entreveus
L'emissora, impulsada per la cooperativa El Far, neix per donar veu a les persones i als col·lectius que habitualment estan absents als mitjans de comunicació convencionals | No volen un mitjà fet només per especialistes, sinó una eina oberta on qualsevol persona o col·lectiu pugui proposar, aprendre, participar i produir continguts
L'EnCanta s'ha fet a Roda de Ter del 5 al 10 de maig
L'EnCanta s'ha fet a Roda de Ter del 5 al 10 de maig
El festival de petit format de músiques d'autor de Roda de Ter tanca sis dies de concerts i activitats amb deu propostes en tres espais del municipi | L'organització ha apostat per una programació eclèctica i amb propostes de risc artístic volent-se allunyar del circuit de grans festivals