en moviment | exposició

El Gravat acull l'exposició de la il·lustradora Anna Ruiz «Welcome to the show»

Després de passar per Casa Camper a Barcelona, l'exposició s'inaugurarà aquest divendres al vespre al Gravat

Els 17 gravats en linòleum fan servir la imatge del circ com a representant de la plenitud de la persona.

| 13/02/2018 a les 18:47h
Arxivat a: En moviment, gravat, art, El Gravat, il·lustració, exposició, linoleum
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 13/02/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El restaurant El Gravat de Vic acollirà aquest divendres a 2/4 de 9 del vespre la inauguració de l'exposició «Welcome to the show», de la il·lustradora Anna Ruiz, una sèrie de gravats en linòleum que recreen personatges del nostre circ diari, i que es podrà veure fins el 31 de març. L'artista utilitza la imatge del circ com a representant de la plenitud de la persona.

Ruiz entén el circ com un cercle, el «tot», l'escenari on les persones es converteixen en actors i en públic simultàniament, essent testimonis del desplegament de la seva identitat. «Cada personatge és una part nostra per relacionar-nos amb l'entorn, i en cada moment un d'ells s'apodera de nosaltres», diu Ruiz. Així, els deu personatges, entre els quals hi ha el forçut, l'equilibrista, el mag, les trapezistes, les acròbates o el pallasso, són representats de manera exagerada per revelar l'essència de cadascun d'ells. Segons l'artista, tots tenen un paper específic en la representació i per posar a prova els límits de les capacitats físiques i emocionals de les persones. «Els personatges no deixen de ser màscares, rols per relacionar-nos amb el món i amb els altres.

La mostra es completa amb alguns «claims», que reforcen l'interès pictòric i simbòlic del circ. L'artista es va interessar pel gravat perquè permet la reproducció de les il·lustracions. Anna Ruiz va marxar a Londres el 2001, en un viatge creatiu que va durar 10 anys i que li va permetre posar en marxa el seu estudi de disseny i il·lustració després de llicenciar-se al London College of Communication. Durant els últims anys ha experimentat amb projectes personals i ha trobat la seva pròpia veu artística.

El cartell de l'exposició és obra de l'estudi Partee, que fa un retrat de l'artista fent servir la tècnica que cadascun utilitza amb la seva exposició.
 

Cartell de «Welcome to the show» Foto: Partee.cat

 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Una imatge de 'Naharina', un documental de Sharin Hassan, Maria Recreo i Ferran Domènech coproduït per la Directa i Setembre
Una imatge de 'Naharina', un documental de Sharin Hassan, Maria Recreo i Ferran Domènech coproduït per la Directa i Setembre
El documental ha estat coproduït per la Directa i Setembre en col·laboració amb la Comuna de Cinema de Rojava. L'equip sobre el terreny l'han format Sherin Hassan, Maria Recreo i Ferran Domènech | S'estrenarà el 24 de gener al cinema cooperatiu Zumzeig de Barcelona
Xerrada a Sant Llorenç de Morunys.
Xerrada a Sant Llorenç de Morunys. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
La plataforma Pirineu Viu ha programat un seguit d’activitats per aquest divendres 6 de desembre a la Seu d’Urgell | Durant les darreres setmanes hi ha hagut diverses xerrades i accions per denunciar el monocultiu turístic i la crisi de l’habitatge al territori
Un estri de color verd, però amb l'ombra ben fosca, com el que va rescatar-li a la Nel la «maleïda memòria» de tants anys de patiment
Un estri de color verd, però amb l'ombra ben fosca, com el que va rescatar-li a la Nel la «maleïda memòria» de tants anys de patiment
Josep Comajoan Colomé
Nel Pena comparteix sensacions i emocions reviscudes amb la sola visió d’un estri damunt una taula al cap de més de vint anys de separar-se del seu agressor | «Compartir és sanar i també una mostra de fortalesa en comunicar l’experiència viscuda i reviscuda. Quan sento la paraula ‘supervivent’ em molesta, em sento més ‘sobrevivent’»