EN MOVIMENT

Un centenar de persones a la concentració a Vic en solidaritat amb els detinguts per cremar fotos del rei

L'acte ha acabat amb la crema de mitja dotzena de fotocòpies de la foto del rei

El manifest que s'hi ha llegit és crític amb l'estat espanyol, però també amb els Mossos i el govern català

Concentració a Vic en solidaritat amb els detinguts per cremar fotos del rei

, Vic | 12/12/2016 a les 22:35h
Arxivat a: En moviment, CUP, Carme Forcadell, Mossos d'Esquadra, esquerra independentista, repressió, independència, independentisme
Un moment de la concentració d'aquest vespre a Vic
Un moment de la concentració d'aquest vespre a Vic | Josep Comajoan
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/12/2016 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Un centenar de persones han participat aquest dilluns al vespre a la concentració convocada per l'esquerra independentista d'Osona a Vic en solidaritat amb les tres persones detingudes avui per cremar fotos del rei. La concentració, que s'ha fet a la plaça del Pes, ha acabat amb la lectura d'un manifest i el cant dels Segadors, durant el qual s'han cremat mitja dotzena de fotocòpies amb la foto del rei.

En el manifest es denuncia el paper que han jugat els Mossos i el govern català en el que es considera una operació de repressió a l'independentisme català. «Els Mossos d'Esquadra han jugat de nou a forçar la màquina de la repressió política. Interior calla. L'Audiència Nacional se'n congratula», comença dient el manifest que s'ha llegit a la concentració. Els Mossos, continua el text, «actuen sota l'acord tàcit entre els governs català i espanyol que els empara per dur a terme accions d'ofici, sense ordres prèvies, per reprimir l'independentisme català», en referència al fet que van ser els Mossos qui van denunciar d'ofici davant l'Audiència Nacional cinc persones acusades de cremar fotos del rei durant els actes de l'última Diada.

Aquests interessos comuns entre els dos governs passarien, segons el manifest, per «frenar els qui estem posant el dit a la nafra, els qui assenyalem la feblesa del procés i dels qui, en definitiva, estem fent real la independència amb les nostres accions».

Més informació sobre les detencions en aquesta notícia de la Directa.

Dijous, concentració de suport a Carme Forcadell a Vic

Dijous hi ha convocada una altra concentració a Vic en suport a la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, que l'endemà està cridada a declarar davant el Tribunal Superior de Justicia de Catalunya en la investigació que se segueix contra ella per haver permès la votació de les conclusions de la comissió parlamentària d'estudi del Procés Constituent. La concentració, que es farà a les 8 del vespre a la plaça Major, ha estat convocada per l'ANC, Òmnium Cultural, l'AMI i l'ACM. L'endemà a les 9 del matí hi ha convocada una altra concentració de suport a Forcadell davant del TSJC, a Barcelona.

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Ayana Soto és una de les treballadores d'Onet MTL que ha denunciat
Ayana Soto és una de les treballadores d'Onet MTL que ha denunciat | Ferran Domènech
Ferran Domènech
Treballadores subcontractades de l'escorxador Mafrica de Sant Joan de Vilatorrada denuncien abusos laborals per part de l'empresa Onet MTL | A Osona, els treballadors de les càrnies continuen explicant vulneracions de drets i acomiadaments a qui s'atreveix a denunciar-ho
El Congrés es farà aquest dissabte al recinte Fabra i Coats de Sant Andreu de Palomar, a Barcelona
El Congrés es farà aquest dissabte al recinte Fabra i Coats de Sant Andreu de Palomar, a Barcelona
El Congrés d'aquest dissabte a Barcelona és la culminació d’un any de treball intern que ha donat com a fruit les 14 ponències que es posaran a debat | L'objectiu és que els resultats que surtin del Congrés serveixin per fixar el full de ruta de l'economia solidària a Catalunya, i més concretament de la XES
Anna Girbau. L'1 de juny aniran al ple de Sant Sadurní d'Osormort a fer saber la inquietud que els genera el projecte
Anna Girbau. L'1 de juny aniran al ple de Sant Sadurní d'Osormort a fer saber la inquietud que els genera el projecte | Ferran Domènech
Ferran Domènech
«Es ven com a parc natural quan en definitiva és un zoològic amb animals tancats» | «Hi ha molta gent dient que si es fa el parc de fauna salvatge marxaran de Sant Sadurní d'Osormort»