El Diacrític

Pel no

«Pel no, perquè malgrat la meva visió crítica del referèndum, com a desobediència que és en vull participar»

«Per cert, jo votaré sí. Per raons molt semblants. Perquè el dia 2 d’octubre continuarem lluitant, posant fronteres contra el mal govern i construint ponts amb la bona gent lluitadora d’arreu del món»

​Ara que passen coses, mambo!!!

| 14/09/2017 a les 19:40h
Especial: El Diacrític
Arxivat a: El Diacrític, referèndum, 1-O
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/09/2017 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Pel no, perquè tanta gent obeint consignes gairebé infantils: treu-te la samarreta, posa’t la samarreta; vés de color groc, tram tal, tram qual... fa una mica d’angúnia.

Pel no, perquè les consignes clares han estat substituïdes per arguments emocionals que diferents partits es poden intercanviar.

Pel no, perquè vull lluita i no mambo; perquè fer vídeos d’una furgoneta que s’estimba és una despesa inútil de diners i una manera de passar l’estona una colla d’amics.

Pel no, perquè entre els organitzadors hi ha qui ha fet servir la independència de cortina de fum contra les retallades i la corrupció.

Pel no, perquè el de que debò caldria és una vaga general.

Pel no, perquè el que cal és construir ponts, i no fronteres.

Pel no, perquè malgrat tot, tanta gent al carrer i no fent la migdiada de diumenge, vol dir alguna cosa.

Pel no, perquè ha començat la desobediència i, qui reclama un dret, en pot reclamar dos, i tres... i jo vull caminar amb elles, amb ells, per continuar una lluita més eficaç.

Pel no, perquè no estic pel sí però sí contra la repressió ferotge d’un estat que no mira prim.

Pel no, perquè  tanta repressió deu voler dir que aquesta desobediència els fa molta por i, doncs, serveix per a alguna cosa.

Pel no, perquè malgrat la meva visió crítica del referèndum, com a desobediència que és en vull participar.

Pel no, perquè si es querellen contra els oganitzadors, impressors, urnadors, els del sí, els del no, els de l’abstenció... i contra els parents o amics dels oganitzadors, impressors, urnadors, els del sí, els del no, els de l’abstenció... qualsevol dia es querellaran contra mi, vés a saber per què, i ja no quedarà ningú per defensar-me.

Per cert, jo votaré sí. Per raons molt semblants.

Perquè el dia 2 d’octubre continuarem lluitant, posant fronteres contra el mal govern i construint ponts amb la bona gent lluitadora d’arreu del món.

Contingut relacionat

Imatge il·lustrativa
Jordi Martí Font
14/09/2017
Imatge il·lustrativa
Roser Iborra
30/10/2017
Imatge il·lustrativa
Roser Iborra
04/10/2017
Imatge il·lustrativa
Jordi Martí Font
04/10/2017
Imatge il·lustrativa
Isaac Arriaza
30/09/2017
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa