En moviment

​La periodista Laia Gordi presenta ‘La revolta de les mares’, un assaig per sobreviure la maternitat des del feminisme

L’obra, editada per Tigre de Paper, reivindica el valor polític i social de les mares i parla de maternitats per a homes, dones i identitats dissidents

Aquest dissabte es fa la primera presentació del llibre a Barcelona; la segona serà a Taradell dimecres vinent

Ariadna Seuba: «Si parlem de per què les dones posposen la maternitat, hem de parlar d'habitatge, de precarietat laboral, de conciliació, de cures, de xarxa i de suport»

| 06/03/2026 a les 11:11h
Arxivat a: En moviment, llibres, Laia Gordi, maternitats, criança, Tigre de Paper, La revolta de les mares
Laia Gordi
Laia Gordi | Ulisses Ortiz
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/03/2026 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Podria ser que fos precisament el feminisme el que ens permetés viure maternitats més gaudides, presents i desenfadades? En un moment en què el debat sobre les cures està al centre de l'agenda social, la periodista Laia Gordi publica amb l'editorial Tigre de Paper el llibre La revolta de les mares, un assaig que explora les tensions, els aprenentatges i les possibilitats de maternar des de la consciència política.

A través d'una investigació profunda que combina el pensament teòric amb la seva pròpia experiència vivencial, Gordi planteja una pregunta incòmoda però necessària: ens fa falta un feminisme de i per a les mares? El llibre no només analitza què s'ha escrit i pensat sobre el «feminisme matern», sinó que reivindica la maternitat com un espai increïblement empoderador i transformador si s’habita des del feminisme, i des d’una perspectiva agènere i interseccional.

Per això, l’autora entén que avui les mares necessiten urgentment, primer, un reconeixement del valor social i polític de la maternitat: «les mares fem una feina fonamental i l’estem fent gratuïtament», diu. Però també reivindicar una maternitat feminista agènere, que interpel·li i impliqui els «homes mare», allà on n’hi ha, de la mateixa manera que totes les maternitats queer

El llibre és a les llibreries des del 2 de març, i la presentació serà aquest dissabte dia 7 a les 12 del migdia a la llibreria La Carbonera de Barcelona. En aquest acte, Laia Gordi estarà acompanyada d’Esther Vivas, reconeguda periodista i investigadora sobre maternitats feministes, en el que promet ser un diàleg clau per entendre els nous paradigmes de la criança.

La següent presentació serà dimecres vinent, dia 11, a la Biblioteca Antoni Pladevall i Font de Taradell, a partir de les 7 del vespre. Les següents seran a Sabadell (dia 13, a les 7, a Mala Peça), Rubí (dia 14, a les 12, al Racó del Llibre) i València (dia 28, a les 12, a La Repartidora).

Laia Gordi és periodista i comunicadora. Va ser corresponsal internacional durant anys per a mitjans internacionals i catalans, entre ells El Punt Avui o La Directa, on més recentment ha sigut columnista. El 2018 va fundar la cooperativa Neu al Carrer, des d’on impulsa grups musicals i projectes culturals transformadors amb una mirada feminista.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Sara Blázquez Castells
La tretzena edició del festival de cinema social i pensament crític de Vic se celebrarà del 6 al 18 d'octubre i serà la més extensa de la seva història, amb 37 pel·lícules i 26 activitats | El certamen estrenarà una retrospectiva dedicada a Kelly Reichardt i portarà a Catalunya i l'Estat films que aborden des de l'humor a l'Orient Mitjà fins a les cures i la resistència
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic | Josep Comajoan Colomé
Josep Comajoan Colomé
Aliança Catalana va confirmar les pitjors expectatives i va portar el seu discurs d'odi i exclusió cap a la immigració a la biblioteca Pilarín Bayés de Vic | Un espectacular desplegament dels Mossos va protegir l'acte de presentació d'Elisenda Carrera com a candidata del partit ultra a les eleccions municipals de 2027 a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic | Ferran Domènech Tona
Ferran Domènech Tona
Els pròxims mesos es veuran desnonades almenys 11 famílies per part de l'Agència de l’Habitatge de Catalunya | L’Assemblea per l’Habitatge d’Osona i el Lluçanès denuncia la situació d’exclusió residencial i vulnerabilitat que pateixen les veïnes del carrer Òmnium Cultural de Vic