En moviment

El GDT engega el Club de Lectura Ambiental amb 'Trenes d'herba dolça'

La primera sessió serà el 16 d'octubre a la llibreria Contijoch de Manlleu

El GDT demana tres anys i mig de presó al gerent de Patel, acusat de contaminar la riera de Sant Martí

| 25/07/2025 a les 21:21h
Arxivat a: En moviment, Grup de Defensa del Ter, GDT, lectura ambiental, medi ambient, Trenes d'herba dolça
Aquesta notícia es va publicar originalment el 25/07/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.

El dijous 16 d’octubre, el Grup de Defensa del Ter (GDT) engega el Club de Lectura Ambiental. Ho farà a les 6 de la tarda a la Llibreria Contijoch de Manlleu, amb el llibre Trenes d’herba dolça, de Robin Wall Kimmerer. En concret, s'hi comentaran els capítols La caiguda de la dona del cel i Aprendre la gramàtica de l’animat, per entendre com ens relacionem amb el medi.

De Trenes d’herba dolça, Elizabeth Gilbert, autora de Menja, resa, estima, en va dir que és «una guia en un viatge que és, en cada pas, mític i científic, sagrat i històric, llest i assenyat. Un himne d’amor al món.» 

El club de lectura ha estat impulsat per la comissió ecofeminista del Grup de Defensa del Ter en col·laboració amb la Llibreria Contijoch.

 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Un fotograma de 'Coexistence, My ass!', un dels primers títols confirmats del Protesta 2026
Sara Blázquez Castells
La tretzena edició del festival de cinema social i pensament crític de Vic se celebrarà del 6 al 18 d'octubre i serà la més extensa de la seva història, amb 37 pel·lícules i 26 activitats | El certamen estrenarà una retrospectiva dedicada a Kelly Reichardt i portarà a Catalunya i l'Estat films que aborden des de l'humor a l'Orient Mitjà fins a les cures i la resistència
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic
Elisenda Carrera durant el seu discurs de presentació com a candidata d'Aliança Catalana a Vic | Josep Comajoan Colomé
Josep Comajoan Colomé
Aliança Catalana va confirmar les pitjors expectatives i va portar el seu discurs d'odi i exclusió cap a la immigració a la biblioteca Pilarín Bayés de Vic | Un espectacular desplegament dels Mossos va protegir l'acte de presentació d'Elisenda Carrera com a candidata del partit ultra a les eleccions municipals de 2027 a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic
Veïnes dels pisos del carrer Òmnium Cultural denunciant el seu cas, aquest dimecres a Vic | Ferran Domènech Tona
Ferran Domènech Tona
Els pròxims mesos es veuran desnonades almenys 11 famílies per part de l'Agència de l’Habitatge de Catalunya | L’Assemblea per l’Habitatge d’Osona i el Lluçanès denuncia la situació d’exclusió residencial i vulnerabilitat que pateixen les veïnes del carrer Òmnium Cultural de Vic