en moviment

Elena Crespi presenta el seu últim llibre sobre pressió estètica a La Reciclària de Vic

La presentació d''Alimentar la bèstia' serà el dimecres 14 de maig a les 7 de la tarda a La Reciclària

El llibre analitza quins actors i mecanismes alimenten la bèstia de la pressió estètica i proposa estratègies per viure millor amb el propi cos

Elena Crespi: «El món capitalista t'empeny a tenir una criatura, però després ha de semblar que no»

| 07/05/2025 a les 11:50h
Arxivat a: En moviment, elena crespi, alimentar la bèstia, tigre de paper, pressió estètica, grassofòbia, llibre, presentació, la reciclària, setembre, dies d'agost, sara blázquez, Elena Crespi
Elena Crespi, en una entrevista per Setembre en motiu de la publicació de 'Sortir de mare'.
Elena Crespi, en una entrevista per Setembre en motiu de la publicació de 'Sortir de mare'. | Sara Blázquez
La psicòloga i sexòloga Elena Crespi presentarà dimecres que ve a la Reciclària de Vic el seu últim llibre, Alimentar la bèstia. Pressió estètica i ordre patriarcal, editat per Tigre de paper. El llibre explica, de manera didàctica, quins són els actors i els mecanismes que «alimenten la bèstia» de la pressió estètica. La presentació del llibre es farà el 14 de maig a les 7 del vespre a La Reciclària, a Vic, amb la participació de l'autora, acompanyada per la periodista de Setembre Sara Blázquez. 

El llibre parteix de la base que la lluita contra la grassofòbia i la violència estètica no és gens senzilla, i és que, malgrat tenir un clar biaix de gènere, són problemàtiques que afecten transversalment la societat actual i que, en opinió de l'autora, cal abordar col·lectivament. En canvi, sovint s'enfoquen des d'una òptica individual i culpabilitzadora, «com si des d'edats molt primerenques no se'ns hagués exposat a un bombardeig constant d'imatges, discursos i imaginaris que ens dicten quins cossos són vàlids i quins no».

Alimentar la bèstia té per objectiu ajudar a veure que no és possible aconseguir la satisfacció total amb el propi cos, i com creure que hi ha una sortida individual a un problema que és estructural només pot portar a la infelicitat i al malestar en àmbits molt diversos de la vida, des de la sexualitat fins a la salut física i mental. Al mateix temps, el llibre també es presenta com una eina per aprendre a combatre tota aquesta violència tan interioritzada, a acceptar-se i abraçar les diversitats corporals. En la nova obra de Crespi, també s'hi podran trobar estratègies i propostes per ajudar a viure millor amb el cos, així com la voluntat d'estimular l'acció col·lectiva per avançar cap a un horitzó d'alliberament.

Elena Crespi es defineix com a «psicòloga, sexòloga, escriptora i feminista. I grassa». Exerceix de docent al grau de Psicologia i al curs d'expert en Teràpia Sexual des de la Perspectiva de Gènera de la Universitat de Vic, al Màster de Teràpia Sexual i de Parella de la Universitat de Barcelona i al curs d'Expert en Teràpia Sexual amb Perspectiva de Gènere de la Universitat de Barcelona. És autora de Parlem de sexe a casa (Eumo, 2014), Sortir de mare (Rosa dels Vents, 2022), El negoci dels nadons (Raig Verd, 2024) i Confidències (Rosa dels Vents, 2025). També és codirectora i presentadora del pòdcast Histèria col·lectiva al 3Cat.
 
 

La presentació serà el dimecres 14 de maig a la Reciclària


 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi.
Primera edició del festival, davant la llibreria El Refugi. | Josep Comajoan
L'esdeveniment és coorganitzat per les llibreries cooperatives El Refugi de La Seu d’Urgell i La Lluerna de Ripoll | Enguany la proposta augmenta en nombre de dies, per tal d'omplir les localitats del Pirineu de poesia i música
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital»
«L'Imperialisme estatunidenc porta anys generant guerres a Orient Mitjà. El control dels recursos és essencial per al capital» | Bumble Dee
Óscar García Jurado
Óscar García Jurado debuta com a articulista a Setembre amb un text que vincula el conflicte d'Orient Mitjà amb els interessos del capitalisme que se serveix del racisme, el masclisme, l'explotació ambiental o el militarisme per als seus interessos | «El capital necessita de l'Estat per a nodrir-se. Sempre ho ha fet. També en neoliberalisme. L'augment de la despesa militar suposarà disminuir despesa pública en educació, sanitat,… Això significarà un augment dels beneficis del capital que controla la provisió privada d'aquests serveis»
L'equip de la cooperativa a la Plaça del Mercat, ben a prop de la seva seu.
L'equip de la cooperativa a la Plaça del Mercat, ben a prop de la seva seu. | Ulisses Ortiz
Anna Pujol Navarro
Neu al carrer és una cooperativa dedicada a la creació, producció, management, acompanyament, comunicació i agitació general de projectes culturals