En moviment

Jornada cultural i gastronòmica contra el feixisme a Campdevànol

Es fa aquest dissabte i hi haurà, entre altres coses, jocs infantils, una taula rodona sobre racisme d'estat, un dinar típic de l'Índia i espectacles i concerts a la tarda

Clam antifeixista als carrers de Ripoll

| 11/04/2025 a les 19:41h
Arxivat a: En moviment, antifeixisme, Casal Popular La Metxa, Plataforma Antifeixista del Ripollès, racisme institucional, racisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/04/2025 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La Plataforma Antifeixista del Ripollès i el Casal Popular La Metxa de Ripoll organitzen aquest dissabte 12 d'abril a Campdevànol la 2a Jornada Cultural i Gastronòmica contra el Racisme. Tots els actes es faran a la pista coberta de Campdevànol.

La jornada començarà a les 11 del matí amb jocs infantils i la plantada de paradetes de col·lectius i artesania. A 2/4 de 12 del migdia es farà un homenatge a Guillem Agulló, l'activista assassinat pel feixisme aquest divendres ha fet 33 anys.

A les 12 hi haurà una taula rodona sobre racisme institucional amb Ainhoa Nadia Douhaibi Arrazola, militant i investigadora sobre dispositius de racisme d'estat; una representant del Grup de suport a dones preses al CIE de Barcelona, i Omar El Abdali, soci i cofundador de l'Associació Marroquina del Ripollès. A les 2 hi haurà un dinar típic de l'Índia amb Veg Biriyani, acompanyat de postres típics del Marroc.

I a partir de les 4 començaran els espectacles i concerts, amb les bombolles gegants de Bezerzak Circus, la capoeira de Besouro Preto, el mestissatge de King Raga & Jordi Ballesteros, i la rumba pop style 'Agüita con sal.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Imatge d'una cursa antiracista anterior, en aquest cas a Barcelona
Imatge d'una cursa antiracista anterior, en aquest cas a Barcelona | Top Manta
Sara Blázquez Castells
Entitats i col·lectius d'Osona impulsen una jornada que combina esport i reivindicació sota el lema «Comunitat, dignitat i lluita!» | La iniciativa, que vol tenir continuïtat i estendre's a altres municipis de la comarca, inclourà dues curses, la lectura d'un manifest, un dinar popular i música en directe
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle
Karina Gibert farà aquest divendres la conferència inaugural del cicle | Jordi del Temple
Anna Pujol Navarro
Karina Gibert inaugura divendres a Berga «Economies per al bé comú», quatre activitats que abordaran la tecnologia, els límits del model econòmic, el cooperativisme i l'organització col·lectiva | El cicle continuarà fins al novembre amb un taller sobre els usos i l'ètica de la IA, un debat sobre alternatives econòmiques i un documental sobre sindicalisme i cooperativisme
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat
Protesta pel dret a l'habitatge a València, dissabte passat | Jaume Ferrando / Directa
Laura Arau
«La disputa política és també una disputa cultural: qui posa nom a les coses, quins conflictes són visibles, quines veus són legítimes i quines alternatives podem arribar a imaginar» | «Autodefensar-nos no és només protegir-nos quan ens ataquen. És construir les condicions perquè puguem continuar actuant quan l'Estat, el mercat o la por intenten fer-nos recular. És poder resistir el càstig, però també impedir que el relat del càstig sigui l'únic que queda»