EN MOVIMENT | ATENEU COOPERATIU

Portes obertes al projectes agroecològic osonenc del Serradet de Barneres

Organitzem el cicle D’on ve el que mengem? amb Mengem Osona per conèixer des de dins diverses iniciatives agroalimentàries

L’Ateneu Cooperatiu impulsa els Premis per treballs de recerca sobre la Història del cooperativisme

| 10/02/2023 a les 10:30h
Arxivat a: En moviment, Ateneu Cooperatiu
Aquesta notícia es va publicar originalment el 10/02/2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central organitza una jornada de portes obertes al ramat agroecològic i formatgeria del Serradet de Barneres pel dissabte 11 de febrer a partir de dos quarts de dotze que s’inclou dins del cicle ‘D’on ve el que mengem?’. La petita granja d’ovelles situada al Mas Barneres, als peus del turó de Puig Agut, a Sant Martí Sescorts (L’Esquirol) fa productes artesans i de qualitat, on la pastura n’és un ingredient molt important, i compta amb formatgeria pròpia.

El Serradet de Barneres forma part de l’associació Mengem Osona, així com El Circell i Mas Corcó, que són els altres dos projectes inclosos en el cicle ‘D’on ve el que mengem?’. La visita a El Circell es va portar a terme al passat mes d’octubre i la visita a Mas Corcó va ser al mes de desembre. Amb aquest cicle de visites, l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central i Mengem Osona pretén fomentar la sobirania alimentària, i que tant les persones sòcies de Mengem Osona com la resta de la població sàpiguen d’on ve el que mengen i coneguin les persones que els alimenten. El cicle està organitzat entre Mengem Osona i l’Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central.

L’associació de persones productores i consumidores Mengem Osona és una de les entitats promotores de l’Ateneu i, a més, forma part del Cercle Agroalimentari. El Cercle ofereix assessorament expert per crear, consolidar o transformar projectes d’economia social del món agroalimentari.

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Membres de la plataforma Zeroport a la manifestació del darrer cap de setmana convocada per Ni un pam de terra.
Membres de la plataforma Zeroport a la manifestació del darrer cap de setmana convocada per Ni un pam de terra. | Zeroport.
Dissabte 28 de juny s'ha convocat una concentració a la plaça Sant Jaume de Barcelona, per expressar el rebuig al projecte d'ampliació | A més de les afectacions als espais naturals protegits de la Ricarda i el Remolar, la plataforma denuncia els perjudicis socials causats per la turistització
Alguns dels fruits silvestres comestibles.
Alguns dels fruits silvestres comestibles. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
El projecte Plantes Oblidades recupera l’ús de cinc fruits per al seu aprofitament alimentari | El foment de l’economia rural, la millora de la biodiversitat forestal i l’increment de la resiliència davant el canvi climàtic en són els tres eixos principals
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés.
El projecte d'Hernani Burujabe serà un dels que es donaran a conèixer al congrés. | Hernani Burujabe
Serà una jornada d’intercanvi, col·laboració i acords entre els agents que impulsen la transició ecosocial | El congrés es desenvoluparà durant el matí del 18 de juny a l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura del Vallès (ETSAV)