EN MOVIMENT | ATENEU COOPERATIU

Jornades ‘Quina transició energètica volem al territori?’

La transició energètica té importants impactes socials i ambientals sobre el territori a casa nostra i a altres indrets del planeta

Qui ha d’assumir els impactes socials i ambientals d’aquesta transició energètica?

Primers estudis sobre cooperativisme a la UVic dedicats a l’economia social i solidària com a eina per l’enfortiment territorial

| 28/03/2023 a les 09:54h
Arxivat a: En moviment, habitatge cooperatiu
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/03/2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Hem de fer una transició energètica. Però estem davant d’una transició que no està exempta de debats: de quina transició energètica estem parlant? Qui es beneficia de la transició energètica que s’està posant en marxa? És possible fer una transició energètica sense una transició de model econòmic?

La transició energètica té importants impactes socials i ambientals sobre el territori a casa nostra i a altres indrets del planeta. Qui ha d’assumir els impactes socials i ambientals d’aquesta transició energètica? Des de la ciutadania, tenim capacitat per incidir sobre com volem que sigui aquesta transició energètica? Existeixen alternatives per fer una transició energètica amb justícia social i ambiental, impulsada per la ciutadania organitzada i des de la sobirania energètica?

Amb aquestes jornades volem obrir un espai on posar aquestes qüestions a debat. A la primera taula rodona reflexionarem sobre els impactes de la transició energètica i com impulsar una transició energètica amb justícia social i ambiental. I a la segona, visiblitzarem les cooperatives energètiques com a alternativa per impulsar la transició energètica, des de l’organització local. Finalment, acabarem les jornades amb una obra de teatre documental que narra el cas de Sant Martí de Tous (Anoia), poble amenaçat per la construcció d’un macroparc solar i de les reaccions dels veïns i veïnes del poble.
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa