En Moviment | Lactàncies

​Presenten a Vic ‘Totes les lactàncies molen’

El llibre aporta a partir d’una trentena de testimonis una mirada inclusiva a les diferents formes de lactància

La presentació anirà a càrrec de les dues autores, Mireia Serra i Saioa Baleztena

El cos que habito és més que un cos

| 11/06/2023 a les 20:10h
Arxivat a: En moviment, Totes les lactàncies molen, lactàncies, maternitats, llibres, Mireia Serra i Vilà, Saioa Baleztena
Imatge il·lustrativa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 11/06/2023 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest dimarts, 13 de juny, es presenta a Vic Totes les lactàncies molen. Alletar des de la diversitat i la llibertat (Ara Llibres, 2023). L’acte es farà a les 7 de la tarda a l’espai Blank Moviment, carrer Miramarges, 6. Hi haurà les dues autores del llibre, l’assessora de lactàncies Mireia Serra i Vilà i la periodista i col·laboradora de Setembre Saioa Baleztena.  

El llibre es presenta com una mirada inclusiva a les diferents formes de lactància i una invitació a viure-les d’una manera lliure, respectada i plaent. També com «un altaveu de la diversitat de formes de lactància i una crida per reivindicar-les totes». I és que, tal com exposen en la sinopsi de l’obra, una de les primeres decisions importants que han de prendre les mares i gestants és si donaran el pit, i «sovint les expectatives i el desig xoquen amb la realitat». I la por, la culpa, la pressió social i la falta d’informació i d’acompanyament físic i emocional provoquen que moltes ho visquin amb frustració. 

Totes les lactàncies molen recull el testimoni de trenta persones que expliquen la seva experiència i, a la vegada, inclou el coneixement de quinze expertes que resolen dubtes i ofereixen algunes claus per ajudar a establir la lactància amb èxit, ja sigui amb el pit, amb llet natural però en diferit o amb llet de fórmula i biberó. En concret, inclou l’expertesa d’Alba Padró (que hi fa el pròleg), Inma Marcos, Rosana Boronat, Cris Garaizabal Elizalde, Elena Crespi Asensio, Esther Vivas, Paola Roig, Paula Rodríguez, Hortènsia Vallverdú, Belén Moes, Alba Rosique, Marta Ibarra, Noelia Sánchez, Maria Llavoré, Irene Iglesias i Cris Moe.

Una d’elles, la psicòloga perinatal Alba Rosique participarà a l’acte d’aquest dimarts a Vic, junt amb la periodista de Setembre Sara Blázquez, que en farà la presentació. L’acte s’acompanyarà d’una degustació de vi i kombutxa del Gal·la Bar.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Adrià Ramírez ha deixat la presidència de la PTP aquest dilluns 16 de juny
Adrià Ramírez ha deixat la presidència de la PTP aquest dilluns 16 de juny | Anna Montraveta Riu
Anna Montraveta Riu
«Cada cop més assistim a una degradació del servei i, per tant, també a una estratificació per classes d’usuaris» | «Per diversos factors, la classe mitjana se’n va a l’autobús i la classe més baixa, migrada i menys informada es queda al tren»
Les persones grans protagonistes de la campanya amb els cartells de la mateixa
Les persones grans protagonistes de la campanya amb els cartells de la mateixa | Sara Blázquez Castells
Sara Blázquez Castells
La campanya també vol promoure una mirada més respectuosa, justa i inclusiva envers l'envelliment | La campanya ha estat construïda amb la participació activa de persones grans d'Osona i el Lluçanès
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
Els dos participants osonencs a la Flotilla denuncien que «TV3 ha donat poquíssima cobertura al segrest de 50 catalans per part de l'estat sionista» | «Passejant per Barcelona ens podem creuar amb turistes israelians que fa tres setmanes ens estaven torturant, no pot ser que això passi» | «No ens vam doblegar perquè estàvem tota l'estona acompanyats donant-nos suport»