Ràdio Clota | Setembre(s)

Una recerca posa al dia l'estat de la qüestió sobre la història del cooperativisme a Osona i a la Catalunya Central

Aprofitant la presentació de la recerca dels historiadors Gerard Vallejo i Joan Torrents parlem a Ràdio Clota del llegat cooperativista del nostre territori

A coop de consum al Solsonès

| 21/07/2022 a les 18:28h
Especial: Memòria
Arxivat a: Memòria cooperativa, memòria històrica, economia social i solidària, Gerard Vallejo, Josep Casanovas, Joan Torrents, Anna Pujol Navarro, Josep Comajoan, Alba Rojas, Ràdio Clota, Museu del Ter, Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central, món cooperatiu, Setembres, cooperativisme, història, Osona, llibres, Sertembre(s), Setembre(s)
Aquesta notícia es va publicar originalment el 21/07/2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
[Els reportatges de Memòria Cooperativa de la Catalunya Central són una producció de la cooperativa L'Arada SCCL fruit d'una col·laboració de Setembre amb l'Ateneu Cooperatiu de la Catalunya Central]
'Tot era massa fràgil' descriu dos escenaris, el de 2025, precol·lapse ecològic, i el de 2045, on Catalunya viu sota un règim totalitari
'Tot era massa fràgil' descriu dos escenaris, el de 2025, precol·lapse ecològic, i el de 2045, on Catalunya viu sota un règim totalitari | Carme Cara
Jordi Martí Font
Crítica de Jordi Martí Font de la novel·la 'Tot era massa fràgil', de Rubèn Suriñach | «Ara toca pensar-hi i parlar-ne perquè el que ens conta Rubèn Suriñach en aquestes pàgines no és, desgraciadament, només una novel·la de ficció»
Un moment de la rua pel centre de Torelló
Un moment de la rua pel centre de Torelló
Susanna Mary
Susanna Mary s'estrena a Setembre amb una crònica de l'acte de divendres a Torelló contra els assassinats masclistes | «El patriarcat té arrels profundes, el dolor també. La ràbia, també»
«La por que ens feia la bruixa, ara ens la pot fer la immigració que volen que identifiquem com l’esca dels nostres mals»
«La por que ens feia la bruixa, ara ens la pot fer la immigració que volen que identifiquem com l’esca dels nostres mals» | Asmus Koefoed
Carme Brugarola
«L'extrema dreta vol que retornem a l’esgarriada edat mitjana on els homes benaurats torturaven les estigmatitzades dones malèfiques» | «La simplicitat dels missatges de l’extrema dreta activen la por ancestral que ens paralitza: no es fan preguntes, no es pensa»