En Moviment | Ecofeminisme

'La terra de la mel', primera pel·lícula del cicle de cinefòrums ecofeministes del GDT

El documental es projecta aquest divendres a la plaça dels Torners de Torelló

L'acte, que és gratuït, es tancarà amb un sopar col·lectiu i una conversa distesa sobre el film

Yayo Herrero: «Les xarxes d’autoorganització les veig com una estratègia d’autodefensa»

| 12/05/2022 a les 09:48h
Arxivat a: En moviment, apicultura, documentals, Honeyland, La terra de la mel, cinema, ecofeminisme, GDT, Grup de Defensa del Ter
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/05/2022 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
La comissió ecofeminista del Grup de Defensa del Ter ha organitzat, amb la col·laboració de l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló, un cicle de cinefòrums per reflexionar conjuntament sobre les relacions entre el feminisme i l’ecologisme. El cicle s’anomena La Figuera i comença aquest divendres 13 de maig, a les vuit del vespre a la plaça dels Torners de Torelló, amb la projecció del documental Honeyland (La terra de la mel). Les dates de les futures projeccions s’anunciaran més endavant, però l’objectiu és que es vagin fent a diferents poblacions.

La terra de la mel, estrenada el 2019 sota la direcció dels cineastes Tamara Kotevska i Ljubomir Stefanov, se situa en un petit poble de muntanya de Macedònia del Nord i mostra la vida d’una apicultora tradicional, Hatidze Muratova, que acompanya la seva mare en els seus últims dies. La pel·lícula permet reflexionar sobre els processos d’explotació dels recursos naturals, el consumisme i les relacions entre una dona i la seva mare.

Després de la projecció, es farà un sopar col·lectiu, on cadascú es porta el seu menjar, mentre es conversa de manera distesa sobre la pel·lícula. L’assistència és gratuïta i oberta a tothom.

El logotip del cicle La Figuera ha sortit del taller artístic de joves de l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló que, amb l’acompanyament de la professora i il·lustradora Maria Gamús, van presentar diferents propostes. El logotip escollit finalment per les membres de l’aplec ecofeminista ha estat el de Bruna Hernáiz.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Roc Blackblock pintant un mural contra la pressió turística
Roc Blackblock pintant un mural contra la pressió turística
Josep Comajoan Colomé
Hi ha en marxa una campanya de micromecenatge per editar 'Ens veiem als carrers. Una crònica gràfica de la Barcelona rebel' a Pol·len Edicions | La publicació vol anar més enllà d'un simple catàleg d'obres i es presenta com un recorregut per les transformacions socials, polítiques i urbanes de Barcelona a través dels murals de l'artista
Un moment de la roda de premsa de la Xarxa de Facilitació Digital de Vic
Un moment de la roda de premsa de la Xarxa de Facilitació Digital de Vic
Sara Blázquez Castells
El projecte ha realitzat 137 jornades d'atenció durant aquest curs i prepara una nova etapa amb més protagonisme del voluntariat i les entitats del territori
El manifest denuncia l'existència de campanyes sistemàtiques d'assetjament digital, intimidació i assenyalament de periodistes
El manifest denuncia l'existència de campanyes sistemàtiques d'assetjament digital, intimidació i assenyalament de periodistes
Josep Comajoan Colomé
El Grup de Periodistes Ramon Barnils impulsa el front comú per defensar el periodisme com a pilar de la democràcia | El manifest «Sense periodisme no hi ha democràcia» també és promogut pel Sindicat de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de les Illes Balears, la Unió de Periodistes Valencians, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal i el Col·lectiu Ciutadella