En Moviment | Teixit associatiu

Manifest d'entitats per la prohibició de l'Ajuntament de Vic de fer parada per Sant Jordi

El manifest «Un Sant Jordi sense entitats és un Sant Jordi sense cultura» el firmen 25 entitats que lamenten que l'Ajuntament doni l'esquena una vegada més al teixit associatiu de la ciutat

| 22/04/2021 a les 20:40h
Arxivat a: En moviment, entitats, Ajuntament de Vic, cultura popular, Sant Jordi
Firma de llibres a la parada de Setembre pel Sant Jordi de 2019
Firma de llibres a la parada de Setembre pel Sant Jordi de 2019 | Sara Blázquez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 22/04/2021 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Vint-i-i-cinc entitats han fet públic aquest dijous un manifest on lamenten la decisió de l'Ajuntament de Vic de no deixar fer parada a les entitats aquest Sant Jordi. Setembre, que des del seu naixement havia tingut parada per Sant Jordi al Passeig de Vic, també s'ha adherit al manifest «Un Sant Jordi sense entiats és un Sant Jordi sense cultura».

El manifest comença recordant que el 13 d'abril l'Ajuntament de Vic va fer pública la seva voluntat de fer un Sant Jordi amb propostes presencials, amb l'interès de «reimpulsar la cultural» i per respondre a la necessitat de «reimpulsar la ciutat». Tot i aquesta pretesa voluntat, però, des del primer moment es va fer saber al conjunt de les enitats de Vic que no podrien participar d'aquest Sant Jordi. Si bé és cert que la Generalitat havia fet una «recomanació» al respecte, l'última paraula quedava en mans de l'Ajuntament. El manifest recorda que en altres municipis s'ha optat «per escoltar el teixit associatiu i permetre incloure'l a la diada», sempre amb les mesures sanitàries necessàries.

El text de les entitats denuncia que «un cop més la majoria absoluta de JuntsXCat a l'Ajuntament de Vic dona l'esquena a les entitats, col·lectius i organitzacions de la ciutat», deixant-les sense la possibilitat de fer les tradicionals parades de llibres i rosses, «i així poder trobar-nos, teixi complicitats i finançar-nos durant la diada». Les entitats firmants del manifest interpreten la decisió com un exemple de «com entenen la cultura popular i l'organització col·le ctiva mostrant interès només pel Sant Jordi que dona negoci i que és acte de consum».

Finalment, recorden que si es pretén reivindicar i reimpulsar la cultura en una diada com aquesta, «manca de sentit deixar de banda les veïnes i joves organitzades, que som qui omplim de vida i cultura la ciutat». I s'acaba amb una cita de Manuel de Pedrolo: «La cultura només és viva en la mesura que és conflictiva».

Firmen el manifest Arran Vic, COS Osona, Capgirem Vic-CUP, Remei Reviu, Joves del Remei, Associació de Veïns del Remei, AEIG Collformic, AEIG Guillem de Montrodon, AEIG Tsunami, MIJAC Sanferm, Festa Major Jove de Vic, Associació Cultural La Clota, Esgarriades, L'Ortiga Feminista, Juntes Som Revolució, Càrnies en Lluita, PAH Osona, La Forja Osona, Joventuts Llibertàries Osona-Lluçanès, Setembre, Associació Casal Claret de Vic, Associació Banc del Temps de Vic, Karquinyoli Festival, Faneka i Pratsubirà Espelmes Artesanes.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Imatge il·lustrativa
Setembre, per facilitar les cures i el descans de les persones de la redacció, farà festa durant tot el mes d'agost, com ha fet altres anys. Aquest descans només es trencaria si, excepcionalment, hi ha algun fet molt rellevant durant el mes. Bon agost a tothom!
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
«Compartir espai amb altres persones no és una cosa menor. També és una manera d'aprendre a conviure»
Laura Arau
Reflexió de Laura Arau entorn de la convivència entorn de les places aprofitant les festes majors, tot vinculant-ho amb la proliferació dels discursos d'odi
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell
Un moment de l'acte, a El Tallaret de Sabadell | Laia Coronado Nadal
Laia Coronado Nadal
L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental organitza una taula de debat sobre la integració de persones migrants en l’economia social i solidària | Les dificultats burocràtiques són un primer impediment important i sovint insalvable fins que no s’aconsegueix la regularització administrativa, com a mínim al cap de tres anys