En Moviment | Ecologisme

El GDT celebra els 30 anys amb una jornada a l'Embarcador del Ter de Manlleu

Serà aquest diumenge 8 de setembre i tindrà, entre altres coses, passejos amb piragua pel riu i una arrossada popular

També hi haurà una xerrada del biòleg Gabriel Borràs sobre l'impacte del canvi climàtic en l'aigua

L'estat de les fonts d’Osona i el Lluçanès, en caiguda lliure

| 05/09/2019 a les 19:21h
Arxivat a: En moviment, GDT, Embarcador del Ter, Grup de Defensa del Ter, ecologisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 05/09/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El Grup de Defensa del Ter (GDT) celebra aquest diumenge 8 de setembre el seu 30è aniversari. Ho farà amb una jornada a l'Embarcador del Ter, coincidint amb la cloenda de la temporada d'estiu d'aquest espai que gestiona el mateix GDT.

Hi haurà activitats durant tot el dia. De 10 del matí a 1 del migdia hi haurà la possibilitat de navegar amb piragua pel Ter (les inscripcions es poden fer al telèfon 663 112 147, a un preu de 5 euros per mitja hora de navegació) i també hi haurà la possibilitat de participar en una recollida de residus per l'entorn del riu. 

sA les 12 del migdia hi haurà una xerrada sobre «Impactes del canvi climàtic, vulnerabilitats i gestió de l'aigua», a càrrec de Gabriel Borràs, biòleg especialista en el món de l'aigua. Tot seguit a les 2 hi haurà una arrossada popular, a la qual s'hi pot apuntar-se enviant un correu a [email protected] o trucant al telèfon 663 112 147. El preu és de 10 euros i 5 pels més petits. Per evitar residus, cal portar-se plats i coberts de casa.

A la tarda, a 2/4 de 4 es farà l'entrega dels Premis Peix i Espina i la presentació de l'entitat Fridays For Future, i a les 4 hi haurà una actuació de glosa a càrrec de Cor de Carfoxa. Finalment, a les 5 es farà una foto col·lectiva amb els peus al riu.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
La bandera palestina onejant en una ciutat en flames
Núria Roma
Anàlisi exhaustiva de l'osonenca Núria Roma, experta en Pròxim Orient, de la situació a Gaza després del trencament de la treva per part d'Israel, remuntant-se als orígens reals del conflicte i al paper que hi ha jugat cada actor internacional | «L’actual genocidi a Gaza no pot ser entès com una escalada més d’un llarg conflicte. És la culminació d’un projecte sistemàtic de neteja ètnica i colonització, sostingut per dècades d’impunitat i encobriment internacional»
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Remei de Ca la Fresca actuarà al Festival EnCanta el 9 de maig a les 8 del vespre
Dulzaro, Cai Godayol, Jazzwoman, Moxal, Remei de Ca la Fresca, Cançons amagades, Selva Nua, L-R, Sergi Carbonell, Le Parody, Paula Valls, Alosa, Anna Ferrer seran els protagonistes d'aquest any | El certamen, que se celebra entre el 7 i l’11 de maig, inaugura la iniciativa Euskal Herria - Encanta Batuz
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries.
Entrada del cinema en una de les formacions a persones voluntàries. | Anna Pujol Navarro
Anna Pujol Navarro
L'Associació d'Amigues i Amics del Cine París projectarà les primeres pel·lícules aquest cap de setmana, 26 i 27 d'abril | A partir de la reobertura, el cinema comptarà amb una programació estable, tant comercial com alternativa