EN MOVIMENT | VAGA GENERAL FEMINISTA

Dones d’Osona i el Lluçanès organitzen una jornada d’actes reivindicatius en motiu de la vaga feminista del 8M

El comitè de vaga d’Osona i el Lluçanès està preparant la vaga general feminista des de finals de gener

Una manifestació a Vic culminarà tot un dia d’activitats reivindicatives en diversos municipis

Una manifestació a Vic, acte central del 8-M a Osona

| 28/02/2019 a les 16:42h
Arxivat a: En moviment, vaga general, dones, 8 de març, 8M, feminisme, vaga feminista, vaga, osona, lluçanès
Membres del comitè de vaga d'Osona i el Ripollès, aquest dimecres, al centre cívic de Can Pau Raba
Membres del comitè de vaga d'Osona i el Ripollès, aquest dimecres, al centre cívic de Can Pau Raba | Sara Blázquez
Aquesta notícia es va publicar originalment el 28/02/2019 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Una cinquantena de dones han participat setmanalment des de finals de gener a les assemblees obertes del comitè de vaga d’Osona i el Lluçanès, des d’on s’ha preparat la vaga general feminista de 24 hores convocada pel proper divendres 8 de març i les accions prèvies de difusió. Segons el comitè, «la vaga pretén ser un altaveu de denúncia i visibilització de la multitud i diversitat de violències que pateixen les dones en aquest sistema heteropatriarcal i capitalista». L’organització del comitè ha estat no mixte i les dones hi han participat individualment i no en representació de cap entitat o organització.
 

Ariadna Muñoz, Khadija Aarab i Xènia Pare, acompanyades per altres companyes del comitè de vaga d'Osona i el Lluçanès Foto: Sara Blázquez


El comitè entén que aquesta vaga té un caràcter excepcional. De la mateixa manera que l’opressió que pateixen les dones en el marc d’aquest sistema és present en tots els àmbits de la vida, també la vaga que es planteja es traça des de diferents eixos. Es convoca, doncs, una vaga laboral, de consum, de cures, estudiantil i interseccional. És una vaga laboral davant problemàtiques com el sostre de vidre, terra de fang o la discriminació en la contractació i els abusos sistemàtics o puntuals que es pateixen en molts sectors. És una vaga de consum per aturar la ciutat però també «per construir estratègies de consum alternatiu, que respectin els drets i les vides de les dones». També és una vaga de cures «per fer emergir les tasques invisibles que fan les dones a diari i que no són reconegudes, i que són cabdals per l’economia i el benestar». És també una vaga estudiantil, «perquè el sistema educatiu en totes les seves etapes és el principal espai de socialització on es reprodueix l’actual sistema capitalista i patriarcal i està molt lluny de ser un espai on es creixi en equitat i igualtat social». Un darrer objectiu de la vaga és posar sobre la taula les discriminacions i violències que pateixen les dones migrades, racialitzades, lesbianes i trans, per això és també una vaga interseccional.
 

Ariadna Muñoz, Khadija Aarab i Xènia Pare, acompanyades per altres companyes del comitè de vaga d'Osona i el Lluçanès Foto: Sara Blázquez


Des del comitè s’ha organitzat el programa d’activitats de la jornada de vaga del divendres 8 de març però també les activitats prèvies per fer-ne difusió. Així, aquest dijous s’estrena el vídeo de campanya #8MilMotius a les xarxes socials, mentre que el dilluns 4 de març, a les 8 del vespre es farà una formació antirrepresiva no mixta al centre cívic de Can Pau Raba, a Vic, oberta també a totes aquelles que no participen del comitè i que vulguin mobilitzar-se durant la jornada de vaga.
 
Durant tota la setmana vinent es faran diverses accions de difusió i està previst fer una jornada de treball mixta el dimecres 6 de març a les 7 de la tarda. Durant la jornada de vaga s’han programat activitats tot el dia, que inclouen piquets informatius als instituts, marxes per la ciutat, un taller de pancartes, un dinar autogestionat i de germanor i l’acte central, que serà la manifestació de les 7 de la tarda que sortirà des de la plaça de l’Estació de Vic, que serà mixta, però que reservarà el bloc de la capçalera per les dones.
 

Cartell d'actes de la jornada de vaga del 8 de març a Osona i al Lluçanès Foto: Comitè de vaga d'Osona i el Lluçanès
 

[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Les persones grans protagonistes de la campanya amb els cartells de la mateixa
Les persones grans protagonistes de la campanya amb els cartells de la mateixa | Sara Blázquez Castells
Sara Blázquez Castells
La campanya també vol promoure una mirada més respectuosa, justa i inclusiva envers l'envelliment | La campanya ha estat construïda amb la participació activa de persones grans d'Osona i el Lluçanès
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu
En Pau i la Masmi durant l'entrevista al bar del Mercat Municipal de Manlleu | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
Els dos participants osonencs a la Flotilla denuncien que «TV3 ha donat poquíssima cobertura al segrest de 50 catalans per part de l'estat sionista» | «Passejant per Barcelona ens podem creuar amb turistes israelians que fa tres setmanes ens estaven torturant, no pot ser que això passi» | «No ens vam doblegar perquè estàvem tota l'estona acompanyats donant-nos suport»
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada
Un centenar de persones va concentrar a la plaça de l'Ajuntament en solidaritat amb la família afectada | Ferran Domènech
Ferran Domènech Tona
La iniciativa ha sorgit de l'entorn escolar del menor afectat. Un centenar de persones s'han concentrat a la plaça de l'Ajuntament | Txevi Rovira, alcalde de Santa Eulàlia: «S'ampliarà la denúncia, perquè estem clarament davant d'un delicte d'odi»