EN MOVIMENT | EXPOSICIÓ

Exposició «Els maquis al còmic» a Vic

L'exposició s'inaugura aquest divendres dia 9 de novembre al CCVIC Can Pau Raba

L'acte de presentació serà a càrrec de l'historiador Josep Cara

«Com a maquis encara estem esperant un reconeixement jurídic»

| 09/11/2018 a les 10:00h
Arxivat a: En moviment, exposició, maquis, a, antifranquisme, anticapitalisme
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/11/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Aquest divendres dia 9 de novembre a les 19h, el CCVIC Can Pau Raba acollirà l'acte de presentació de l'exposició «Els maquis al còmic», a càrrec de Josep Cara, historiador i divulgador de la lluita dels maquis.

L'exposició, que es pot veure fins al 16 de novembre, arriba des de València i consisteix en una cinquantena de cartells, amb històries gràfiques, sobre la història de la lluita antifranquista i anticapitalista protagonitzada pels maquis.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Recreació simbòlica del conflicte entre Israel i l'Iran
Recreació simbòlica del conflicte entre Israel i l'Iran | Sameer
Núria Roma
Anàlisi de Núria Roma, des de l'Orient Mitjà, sobre la legalitat dels atacs d'Israel a l'Iran i tots els components que l'envolten, en un tauler d'escacs cada vegada més complex | «Aquest silenci, combinat amb la cobertura diplomàtica, afebleix el sistema jurídic internacional i consolida una tendència perillosa: la banalització del dret a l’autodefensa. El que hauria de ser una excepció estricta pot acabar convertint-se en una eina per justificar qualsevol agressió anticipada»
Foto de família de l'equip promotor de la iniciativa
Foto de família de l'equip promotor de la iniciativa
Començarà coincidint amb l'inici del curs 2025-26 i, de moment, es farà a les tres escoles de Taradell, al Salarich de Vic i al Casals Gràcia de Manlleu | Al llarg del desenvolupament del projecte es faran trobades semestrals entre tutors, representants dels alumnes i investigadors, amb l’objectiu de fer-ne el seguiment
Société Protectrice de Petites Idées actua aquest divendres al vespre al Cantilafont
Société Protectrice de Petites Idées actua aquest divendres al vespre al Cantilafont
Alosa, Derbi Junior, Société Protectrice des Petites Idées, Remei de Ca la Fresca i ZETAK obren el festival al Castell d'Olost | El festival lluçanenc tambné comptarà també amb Cala Vento, Astrio, Maria Jaume, Cirque Entre Nous, Jose Luis Redondo i Joana Casanova, entre d’altres