En Moviment | Antifeixisme

L'activista antifeixista Steve Cedar serà l'homenatjat d'aquest any a la Marxa dels Vigatans

L’acte d’homenatge serà el 3 de setembre al Temple Romà de Vic

Òmnium Cultural li reconeix el compromís amb la lluita contra el feixisme, el racisme, la islamofòbia i les injustícies laborals

Quaranta anys combatent el racisme des de les pistes de ball angleses

| 29/07/2018 a les 22:43h
Arxivat a: En moviment, antifeixisme, racisme, Steve Cedar, Marxa dels Vigatans
Steve Cedar durant una acció contra el feixisme a Vic
Steve Cedar durant una acció contra el feixisme a Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/07/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Òmnium Cultural, juntament amb la Comissió 11 de setembre, impulsors de la Marxa dels Vigatans de Vic, han decidit que aquest any 2018 la persona homenatjada a la Marxa dels Vigatans sigui l’antifeixista i sociòleg osonenc Steve Cedar, en reconeixement a la seva implicació per fer de Vic una ciutat d’acollida i diversa. Sempre compromès amb la lluita contra el feixisme, el racisme, la islamofòbia i les injustícies laborals.     

Previ a la Marxa dels Vigatans, Steve Cedar rebrà el reconeixement ciutadà en un acte d’homenatge al Temple Romà de Vic en el qual l’acompanyaran els diferents col·lectius amb els quals comparteix lluita actualment. L’acte serà el dilluns 3 de setembre a les vuit del vespre.

La Marxa dels Vigatans, que aquest any es farà el dia 7 de setembre a la plaça Major de Vic, introduirà força canvis en la proposta escènica, que torna a encapçalar el vigatà Xevi Font, i agafa un clar to de rebuig i denúncia contra les accions repressives que moltes persones estan patint per part de l’Estat espanyol. La influència de la persona homenatjada també serà plasmada en l’acte que protagonitzarà, com cada any juntament amb un infant. 

Steve Cedar és la setezena persona homenatjada dins dels actes de la Diada a Vic. L’activista osonenc és fundador d’En Lluita. També és conegut per haver format part de diverses unitats de lluita unitària, com l'Assemblea pels Drets Socials d'Osona (ADSO), Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) o el CDR de Vic, des d’on lluita per mostrar Vic com una ciutat d’acollida i diversa, així com pels drets i la igualtat de tots els seus ciutadans. Nascut a Anglaterra, on ja havia participat en moviments de lluita obrera i antifeixista, des que va arribar a Catalunya ja es va implicar en diferents entitats d'aquest tipus.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Pòdcast L'Arrabassada, una de les activitats del juliol.
Pòdcast L'Arrabassada, una de les activitats del juliol. | Boira Baixa
Anna Pujol Navarro
El casal popular manlleuenc engega 'Debat a bat' per posar el pensament i la discussió al servei de la pràctica política i construir arguments que desmuntin la mentalitat capitalista, individualista i reaccionària actual | Durant el mes de juliol, hi ha programades activitats gairebé cada dia al Boira Baixa
El poeta Hug Casals de residència a Can Grau.
El poeta Hug Casals de residència a Can Grau. | Cardant Cultura
Anna Pujol Navarro
El biòleg, poeta i actor Hug Casals, actualment en residència a Can Grau, serà l'encarregat de l'activitat performativa | El certamen pretén generar narratives sobre la transformació del sistema alimentari des de la cultura comunitària i les joves creadores
Una de les fotos de l'exposició. D'esquerra a dreta, en vertical, la via làctia; al centre, a dalt, el cometa Tsuchinshan–Atlas, i a sota, una mica a l'esquerra el poble de Massaners, i a la dreta, el Pedraforca
Una de les fotos de l'exposició. D'esquerra a dreta, en vertical, la via làctia; al centre, a dalt, el cometa Tsuchinshan–Atlas, i a sota, una mica a l'esquerra el poble de Massaners, i a la dreta, el Pedraforca | Pei Iborra
Roser Iborra
Article sobre l'exposició 'Astres a l'horitzó', de Pei Iborra, al Museu de l'Esquerda de Roda de Ter | «I, quan ens semblava que ja ho havíem entès una mica, ens va recordar que de fet era un viatge al passat. No només al passat de quan es van fer les fotos, sinó al passat d’una llum que va començar a viatjar cap a nosaltres abans que la terra fos habitada»