En Moviment | Antifeixisme

L'activista antifeixista Steve Cedar serà l'homenatjat d'aquest any a la Marxa dels Vigatans

L’acte d’homenatge serà el 3 de setembre al Temple Romà de Vic

Òmnium Cultural li reconeix el compromís amb la lluita contra el feixisme, el racisme, la islamofòbia i les injustícies laborals

Quaranta anys combatent el racisme des de les pistes de ball angleses

| 29/07/2018 a les 22:43h
Arxivat a: En moviment, antifeixisme, racisme, Steve Cedar, Marxa dels Vigatans
Steve Cedar durant una acció contra el feixisme a Vic
Steve Cedar durant una acció contra el feixisme a Vic
Aquesta notícia es va publicar originalment el 29/07/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Òmnium Cultural, juntament amb la Comissió 11 de setembre, impulsors de la Marxa dels Vigatans de Vic, han decidit que aquest any 2018 la persona homenatjada a la Marxa dels Vigatans sigui l’antifeixista i sociòleg osonenc Steve Cedar, en reconeixement a la seva implicació per fer de Vic una ciutat d’acollida i diversa. Sempre compromès amb la lluita contra el feixisme, el racisme, la islamofòbia i les injustícies laborals.     

Previ a la Marxa dels Vigatans, Steve Cedar rebrà el reconeixement ciutadà en un acte d’homenatge al Temple Romà de Vic en el qual l’acompanyaran els diferents col·lectius amb els quals comparteix lluita actualment. L’acte serà el dilluns 3 de setembre a les vuit del vespre.

La Marxa dels Vigatans, que aquest any es farà el dia 7 de setembre a la plaça Major de Vic, introduirà força canvis en la proposta escènica, que torna a encapçalar el vigatà Xevi Font, i agafa un clar to de rebuig i denúncia contra les accions repressives que moltes persones estan patint per part de l’Estat espanyol. La influència de la persona homenatjada també serà plasmada en l’acte que protagonitzarà, com cada any juntament amb un infant. 

Steve Cedar és la setezena persona homenatjada dins dels actes de la Diada a Vic. L’activista osonenc és fundador d’En Lluita. També és conegut per haver format part de diverses unitats de lluita unitària, com l'Assemblea pels Drets Socials d'Osona (ADSO), Unitat contra el Feixisme i el Racisme (UCFR) o el CDR de Vic, des d’on lluita per mostrar Vic com una ciutat d’acollida i diversa, així com pels drets i la igualtat de tots els seus ciutadans. Nascut a Anglaterra, on ja havia participat en moviments de lluita obrera i antifeixista, des que va arribar a Catalunya ja es va implicar en diferents entitats d'aquest tipus.
 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Un grup participant d'una de les dinàmiques de les formacions de l'Escola d'Hivern de la XAC
Un grup participant d'una de les dinàmiques de les formacions de l'Escola d'Hivern de la XAC | Sara Blázquez Castells
Més d’un centenar de persones han participat en les sessions dissenyades per fer un salt endavant en l’especialització tècnica dels equips i en la seva coordinació i enxarxament | També s’hi ha fet el retorn a les jornades d’intercooperació sobre relleu cooperatiu i extensió del cooperativisme amb el moviment cooperatiu basc del mes de març passat a Lizarra​
Rafa Burgos, davant les torres negres de la Caixa a la Diagonal de Barcelona
Rafa Burgos, davant les torres negres de la Caixa a la Diagonal de Barcelona
Escrit pel periodista i historiador Rafa Burgos, ‘La Caixa. Una història mai no explicada’ dissecciona el poder real i les ombres de la institució financera més influent del país | Dilluns va començar una campanya de micromecenatge per recaptar 30.000 euros per impulsar el projecte
Expressions d'alegria al moment de rebre les claus dels nous habitatge
Expressions d'alegria al moment de rebre les claus dels nous habitatge
Es tracta d'una promoció de 161 habitatges de lloguer cooperatiu promogut per la Cooperativa Obrera de Viviendas al Prat de Llobregat | Les persones que hi accedeixen no han de fer cap mena d’inversió inicial, garantint així l’accessibilitat a la promoció