En Moviment

L'Esquerra Independentista de Vic homenatja les víctimes dels bombardejos de 1938 i 1939

L'acte es farà diumenge, dia 11, a les 6 de la tarda al costat de la placa que recorda les víctimes al Temple Romà

Vic recorda la guerra civil amb una ruta guiada cada diumenge de febrer

| 06/02/2018 a les 10:11h
Arxivat a: En moviment, bombardejos, memòria històrica, Vic, antifeixisme, guerra civil
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/02/2018 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Esquerra Independentista de Vic organitza aquest diumenge, 11 de febrer, el seu tradicional acte d'homenatge a les víctimes dels bombardejos feixistes que va patir la ciutat a finals de 1938 i principis de 1939. L'acte tindrà lloc a les 6 de la tarda davant de la placa commemorativa situada al Temple Romà. Un acte que l'organització mateixa qualifica de «senzill però imprescindible any rere any perquè no caigui en l'oblit qui va patir el feixisme fins les últimes conseqüències». En l'acte s'hi llegiran els noms de les víctimes vigatanes dels bombardejos, s'hi llegirà un manifest i hi haurà una actuació musical.
 

 
[EN MOVIMENT és una secció de Setembre per donar a conèixer el dia a dia dels moviments socials i de les entitats d'Osona i la Catalunya interior que treballen per la transformació social]
Roc Blackblock pintant un mural contra la pressió turística
Roc Blackblock pintant un mural contra la pressió turística
Josep Comajoan Colomé
Hi ha en marxa una campanya de micromecenatge per editar 'Ens veiem als carrers. Una crònica gràfica de la Barcelona rebel' a Pol·len Edicions | La publicació vol anar més enllà d'un simple catàleg d'obres i es presenta com un recorregut per les transformacions socials, polítiques i urbanes de Barcelona a través dels murals de l'artista
Un moment de la roda de premsa de la Xarxa de Facilitació Digital de Vic
Un moment de la roda de premsa de la Xarxa de Facilitació Digital de Vic
Sara Blázquez Castells
El projecte ha realitzat 137 jornades d'atenció durant aquest curs i prepara una nova etapa amb més protagonisme del voluntariat i les entitats del territori
El manifest denuncia l'existència de campanyes sistemàtiques d'assetjament digital, intimidació i assenyalament de periodistes
El manifest denuncia l'existència de campanyes sistemàtiques d'assetjament digital, intimidació i assenyalament de periodistes
Josep Comajoan Colomé
El Grup de Periodistes Ramon Barnils impulsa el front comú per defensar el periodisme com a pilar de la democràcia | El manifest «Sense periodisme no hi ha democràcia» també és promogut pel Sindicat de Periodistes de Catalunya, el Sindicat de Periodistes de les Illes Balears, la Unió de Periodistes Valencians, l’Associació Catalana de Premsa Comarcal i el Col·lectiu Ciutadella